English

معاون شهردار تهران:

بیش از ۱۸۰۰ وانت بار سدمعبر در تهران شناسایی شدند

معاون امور مناطق شهرداری تهران گفت:۱۸۱۵ وانت سد معبر با محل استقرار مشخص، شناسایی‌شده‌اند که یک‌سوم آن‌ها در محله‌های یک منطقه فعال هستند.

بیش از ۱۸۰۰ وانت بار سدمعبر در تهران شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری موج، حسن رباطی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با حضور مسئولان شهری به منظور بررسی مشکلات و ساماندهی دست‌فروشان گفت: سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان به‌عنوان مسئله‌ای مهم در شهر تهران باید به‌صورت مستمر پیگیری شود و تنها منوط به ایام پایان سال نیست؛ چراکه به طور قطع مشکلات دست‌فروشی و سدمعبر با بیکاری و مشکلات اقتصادی مرتبط است. جانمایی نقاطی برای ساماندهی با مدیریت ویژه، برای تراکم سد معبر در مناطق مختلف باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: موضوع فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های عمومی مخصوصاً صداوسیما بسیار لازم است و اگر از طریق این ارگان و امکانات رسانه‌ای آسیب‌ها و معضلات دست‌فروشی، سدمعبر و تخلفات آن‌ها به مردم اطلاع رسانی شود، ساماندهی نیز با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران با اشاره به شناسایی وانت‌های سد معبر در نقاط مختلف، عنوان کرد: جرائم راهنمایی و رانندگی برای برخورد با این خودروها بازدارنده نیست. براساس مشاهدات گاهی اوقات یک نفر مالک چندین وانت‌بار است و در مواردی ۲۰۰دستگاه وانت، در یک محل به نام یک نفر است. به همین منظور راهکارهای مناسب‌تری برای برخورد قانونی و مقابله با آن‌ها در حال بررسی است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از توقف موتورسیکلت‌ها در حاشیه معابر به‌خصوص منطقه ۱۲، گفت: گاهی اوقات موتورسیکلت‌ها یک لاین خیابان را اشغال می‌کنند که برای تصمیم گیری در مورد این موضوع سلسله جلساتی برای چاره‌اندیشی برگزار و نتایج خوب و قابل قبولی حاصل‌شده است.

معاون امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در مورد نظارت بر تخلفات شهرسازی و مقابله با آن در آستانه سال ۹۷ تصریح کرد:  هرگونه گودبرداری ۱۵ روز قبل و پس از سال جدید متوقف می‌شود. همچنین با توجه به افزایش تردد مردم در آستانه سال نو، خانه‌تکانی و سنت‌های شب عید، کارگاه‌های ساخت‌وساز نیز کنترل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه چکاب متکدیان هزینه‌های سنگینی را به شهرداری تحمیل می‌کند، اظهار کرد: متکدیانی که در چهار راه‌ها توسط گشت‌های اجتماعی جذب می شود معاینه و در صورت لزوم بستری می شوند، اما بعد از گذشت این مراحل متاسفانه متکدیان مجدداً به چهارراه‌ها بازمی‌گردند، به طوری که در مواردی افراد در سال ۴۰ بار به این مراکز ارجاع و چکاب شده‌اند که هزینه‌های سنگینی دارد.

رباطی با تاکید بر ضرورت آموزش نیروهای شهربان، حریم بان و نیروی انتظامی برای برخورد مناسب خاطرنشان کرد: هدف ما ساماندهی، رفع سد معبر و دست‌فروشی با حداقل درگیری و با کمترین تنش است که این امر با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی صورت می‌گیرد از طرفی بازبینی و آموزش نیروهای شهربان، حریم بانو معبربان بسیار لازم و مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه