English

سازمان محیط زیست باید وزارتخانه شود/ مشکلات محیط زیست ما تمامی ندارد

مدیر موزه حیات وحش دارآباد معتقد است برای کارایی بیشتر، لازم است سازمان محیط زیست به وزارتخانه تبدیل شود.

سازمان محیط زیست باید وزارتخانه شود/ مشکلات محیط زیست ما تمامی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، نواییان-استاد دانشگاه و مدیر موزه حیات وحش دارآباد- درباره اتفاقات ناخوشایندی که در محیط زیست رخ می‌دهد، گفت: اتفاقاتی که در شمال رخ می‌دهد، در همه کشور در حال وقوع است. مقصر دانستن افراد بومی و روش شکار آنها چاره کار نیست. NGO ها و سازمان محیط زیست اقداماتی را انجام می‌دهند اما باید کار را به دست مردم سپرد. ‌

قانون زمانی اجرایی می‌شود که پول اجرای آن به جیب مردم محلی برود

او در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی، اظهار کرد: تا زمانی که بگوییم شکار در این مناطق ممنوع است، همین اتفاقات رخ می‌دهد، بنابراین تقاضا باید مدیریت شود و قانون باید قدرت اجرایی داشته باشد. قانون زمانی اجرایی می‌شود که پول اجرای آن به جیب مردم محلی برود نه سازمان‌های دولتی.

مشکلات محیط زیست ما تمامی ندارد

نواییان با اشاره به اینکه باید برای حفاظت محیط زیست از کشورهای دیگر الگوبرداری کرد، افزود: مشکلات محیط زیست ما تمامی ندارد. به یاد دارم زمانی لاک پشت منقار عقابی در قشم در حال انقراض بود. مردم تخم این لاک پشت را بر اساس ذهنیتی که از گذشته داشتند بر می‌داشتند و استفاده می‌کردند. دکتر فرهنگ به میان این مردم رفت و به آن‌ها آموخت که به جای استفاده از تخم لاک‌پشت‌ها می‌توانند به افزایش نسل آنها کمک کنند و در عوض خانه‌های خود را به کسانی که به تماشای این لاک‌پشت‌ها می‌آیند اجاره دهند و کسب درآمد کنند. حالا خود محلی‌ها با کسانی که به این لاک‌پشت‌ها صدمه بزنند، برخورد می‌کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در فریدونکنار نیز باید چنین اتفاقی افتد و منافع شکار پرندگان به جیب مردم برود تا شکارگری شود نه شکار کشی.

بدنه سازمان محیط زیست کارشناسی و خبره است

مدیر موزه حیات وحش دارآباد اضافه کرد: بدنه سازمان محیط زیست کارشناسی و خبره است، اما مدیران این سازمان از سازمان‌های دیگر می‌آیند و از محیط زیست اطلاعی ندارند. دریا، جنگل، رودخانه و کوه‌ها زیر نظر سازمان محیط زیست نیست. بنابراین کاری از دست این سازمان برنمی‌آید و لازم است وزارت محیط زیست تاسیس شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه