English

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران :

۱۰۰۰ ساختمان بلندمرتبه پایتخت روی گسل ساخته شده است

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران از ساخته شدن 1000 ساختمان بلند مرتبه روی گسل های پایتخت اشاره کرد و خواستار بازنگری مجدد در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران شد.

1000 ساختمان بلندمرتبه پایتخت روی گسل ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری موج، احمد مسجدجامعی  با بیان این مطلب افزود: بنا بر اطلاعات موجود تهران 8 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که 2 میلیون و 700 هزار نفر در بافت ناپایدار و 1.5 میلیون نفر نیز در بافت فرسوده سکونت دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر معضل نیمی از جمعیت شهر تهران بافت فرسوده و ناپایدار است و دولت نیز باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد و تسهیلاتی نیز قائل شود.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه باید بافت فرسوده و ناپایدار را در جهات مختلف در اولویت قرار دهیم، ادامه داد: بخشی از بافت تاریخی ما در مناطق 11، 7، 1 و 2 در بافت تاریخی قرار دارد، گفت: سیاست‌گذاری‌ها در قالب بافت فرسوده بسیار حائز اهمیت است و باید به نحوی پیش برویم که موجب حفظ بافت و میراث تاریخی در شهر شویم.

وی با اشاره به حفظ میراث تاریخی شهر تهران یادآور شد: میراث تاریخی را نمی‌توان امروز ساخت. عنوان مثال ساختمان شهرداری تهران که در میدان امام خمینی (ره) واقع شده است باید با نیاز امروز و با توجه به بافت تاریخی آن ساخته شود.

به اعتقاد وی؛ باید اولویت ما به پروژه‌ها و فعالیت‌های محله محور باشد ما در گذشته به پروژه‌های بزرگ توجه کردیم که بخشی از آنها نیز نیمه‌تمام باقی ماند ولی می‌توانیم به تکیه‌های تهران کمک کنیم و یا پارک‌های محله‌ای بسازیم که نیازهای آن محله را برآورده کنیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در شرایط کنونی  بسیاری از محلات شهر تهران مدرسه ندارد و 30 درصد ترافیک اول مهر نیز به دلیل مشکل شهرسازی ما است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه