English

سرپرست اورژانس کشور خبر داد:

تصادفات رانندگی قاتل ایرانی ها/ خدمات رسانی در مناطق زلزله زده ادامه دارد

سرپرست اورژانس کشور تصادفات و حوادث رانندگی را مهمترین عامل در مرگ و میر ایرانی ها دانست.

تصادفات رانندگی  قاتل ایرانی ها/ خدمات رسانی در مناطق زلزله زده ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج، پیر حسین کولیوند در نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با بیان این مطلب افزود: آمارها نشان می دهد در هر ساعت 2 نفر از مردم جان خود را در حوادث  رانندگی از دست می دهند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در هر یک ساعت 5 نفر نیز در جریان تصادفات رانندگی مجروح و یا معلول شده به گونه ای که بعد از طی کردن روند درمانی حتی حاضر به ادامه کار و فعالیت خود نیستند به همین دلیل در حوزه سوانح و حوادث بیشتر باید به مساله پیشگیری بپردازیم.

سرپرست اورژانس کشور  در ادامه صحبت های خود با اشاره به  خدمات رسانی  این سازمان در مناطق زلزله زده بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده خدمات رسانی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور اورژانس کشور در مناطق زلزله زده کرمانشاه یادآور شد: با هماهنگی هایی که با وزیر بهداشت در خصوص اعزام تیم اورژانس با وزیر کشور انجام شد؛ در کمتر از یک ساعت 100 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام و 7350 مصدوم در کمتر از 20 ساعت به  شهرهای کرمانشاه و تهران منتقل شدند.

به گفته کولیوند؛ در زمان اربعین نیز این سازمان اقدام به برپایی بیمارستان های صحرایی در مرز مهران کرده بود که با وقوع زلزله کرمانشاه نیروها به این مناطق اعزام شدند که براین اساس در مدت 6 روز بیمارستان صحرایی در ثلاث باباجانی، سر پل هاب و اسلام‌آباد برپا شد.

وی با بیان اینکه به میزان کافی دارو، تجهیزات پزشکی، خون و فرآورده‌های خونی به این مناطق ارسال شد، تاکید کرد: طبق آمارهای به دست آمده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون 1950 عمل جراحی و پیوند عضو موفقیت‌آمیز انجام داده است.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه از بین 7350 مصدوم زلزله کرمانشاه 2160 نفر با اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: خوشبختانه شرایط بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده در 24 ساعت اول پایدار شد و روزانه بالغ بر 5000 معاینه در بیمارستان‌های صحرایی طی مدت امدادرسانی انجام می‌شد.

وی افزود:  این بیمارستان‌ها علاوه بر مجهز بودن به اتاق‌های عمل، رادیولوژی عمل جراحی مغز و اعصاب نیز انجام می‌دادند. این در حالی است که  ارتش و سپاه نیز هرکدام اقدام به برپایی یک بیمارستان صحرایی در این مناطق کردند.

کولیوند با تشریح روند خدمات رسانی در زمان وقوع زلزله کرمانشاه ادامه داد: روز بعد از زلزله تمامی آمبولانس‌ها با پزشک و دارو به روستاها و مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند.

به گفته وی؛  فعالیت تیم متخصصان بهداشت محیط باعث شد که حتی یک بیماری واگیر نیز در مناطق زلزله زده نداشته باشیم. از سوی دیگر طبق ماموریتی که وزیر بهداشت به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی داد؛ هرکدام  در مدت یک هفته ای که در مناطق حضور داشتند به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک کنند.

سرپرست اورژانس کشور با تاکید بر اینکه تا زمانی که وضعیت شهرها و روستاهای زلزله زده به شرایط مطلوب برسد؛ اورژانس کشور در این مناطق مستقر خواهند بود، بیان کرد: خوشبختانه کار بازسازی خانه های بهداشت نیز آغاز شده است.

به اعتقاد کولیوند؛ عدم رعایت اصول و ایمنی ساخت و ساز استاندارد در بیمارستان‌های مناطق زلزله زده باعث تخریب  این مراکز در زمان وقوع زلزله شد و باید جامعه مهندسان بررسی کند که چرا سازه‌های بیمارستانی تخریب شده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه