English

معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران در صحن علنی شورا:

تهران نیازمند ارتقای کیفیت زندگی است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پایتخت نیازمند ارتقای کیفیت زندگی است و از همین رو باید به سمت کسب درآمدهای پایدار برویم.

تهران نیازمند ارتقای کیفیت زندگی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، مهدی حجت در صحن علنی شورا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرسازی در تهران با بیان این مطلب افزود: یکی از نیازهای شهرسازی پایتخت بازنگری در طرح تفصیلی تهران است و با توجه به ساخت و سازهایی که در سال های اخیر در این کلانشهر انجام شده به نظر می رسد که زمان بازنگری در این طرح بالادستی فرا رسیده است.

وی ادامه داد: باید میزان تحقق پذیری طرح تفصیلی و انحرافات آن احصا شود، همچنین باید چشم انداز آن را نیز متصور شویم و باید طرح تفصیلی را در بستر طرح جامع بررسی کنیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تخلفات شهرداری در پایتخت بیش از حد تصور است، یادآور شد: شهر تهران تا خرخه در ساختمان است  و جای ساختمان دیگر نیست. باید در برخورد با تخلفات ماده ١٠٠ جدی تر باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود نما و منظر شهری در سطح بین المللی بررسی شده است، بیان کرد: این مساله با کمیته ای که در مناطق برای نما ایجاد می شود بررسی شده و باید هرسال یک مسابقه برای بهترین نماهای ساختمان تهران برگزار کنیم.

حجت با بیان اینکه در نظر داریم نماهای معتبر را معرفی می کنیم تا در راستای بهبود وضعیت نماهای پایتخت اتفاقی بیفتد، تاکید کرد: ‌باید آیین‌نامه ایستایی ساختمان در زمینه ایمن‌سازی اجرا شود که جای سوال است سازمان  نظام مهندسی در این بین چه نقشی دارد؟

وی با اشاره به اینکه وضعیت بیمارستان ها، دانشگاه ها و ... در حوزه ایمنی خوب نیست اما دست ما بسته است چرا که هرکدام متولی خاص خود را دارند، گفت: البته وزارت بهداشت پیشنهاد داده است که در حیاط بیمارستان قدیمی بیمارستان جدید بسازند و بعد از مدتی قدیمی را تخریب کنند که در حال بررسی هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اشاره به جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی شهر تهران در خصوص رفع مشکلات فاز دو برج میلاد تهران در جهت ایمن سازی گود این مجموعه برگزار شده است، افزود: در تلاش هستیم تا ضمن ایمن سازی این گود سرمایه گذار مناسبی را جهت تکمیل فاز دو برج میلاد تهران انتخاب کنیم.

وی با اشاره به طرح های معماری شهر تهران با هدف بازگشت هویت به پایتخت ادامه داد:  به عنوان مثال تاکنون دو دروازه تهران قدیم ساخته شده اما در مورد ادامه ساخت آن باید بررسی شود.

مهدی حجت در ادامه با اشاره به قوانین دست و پاگیر بالادستی در حوزه شهرسازی و معماری بیان کرد: اگر شورای عالی معماری کشور  مصوبه ای می گذارد که بار زیادی به دوش شهر می گذارد ما چه کنیم؟ هر تصمیم در این شورا عواقب و نتایج زیادی روی تهران دارد.

وی یادآور شد: من نمی توانم تکالیف آرمان گرایانه دولت را با تنگنای مالی ادامه دهم.

معان شهردار تهران در بخش دیگری  از صحبت های خود با اشاره به برنامه شهرداری در حوزه احیای بافت های فرسوده تاکید کرد: دولت به امر نوسازی بافت فرسوده در تهران چراغ سبز نشان داده است.سازمان نوسازی به  شدت پیگیر جذب بخش خصوصی است حتی آورده زمین آزاد برای جایگزینی بافت نیز در دست بررسی است.

به گفته وی؛ نوسازی در تهران در سه مقیاس تجمیع واحدهای مختصر، ناحیه ای و مقیاس بزرگتر دنبال می شود.در نوسازی ناحیه ای حتی لازم است مردم از یک ناحیه تخلیه و بجای دیگر بروند تا بافت نوسازی شود.

 حجت تاکید کرد:  مهمترین مسئله ای که در شهرسازی باید به آن توجه شود این است که تغییر رویکرد در مناطق را جدی بگیرم. اولین نکته این است که درک کنیم هر کدام از مناطق چه آورده های برای یک شهر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه باید مشکلات زندگی جاری مردم، کودکان ، بانوان و معلولین در هر منطقه را بدانیم و بدانیم که چه مشکلات عینی و واقعی دارند، گفت:  شهرسازی تنها دغدغه صدور یک یا دوطبقه اضافه بنا در مناطق نیست.

به گفته حجت،  اولین رویکرد حوزه معماری شهرسازی در شهر را به سمتی باید برگردانیم که روح زندگی و کار در مناطق مد نظر قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه