English

کلانتری:

کمبود بازار مهمترین مشکل تعاونی ها برای فروش تولیدات است

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین مشکل تعاونی‌ها نداشتن محلی برای فروش تولیدات است، به همین منظور بار‌ها وزیر کار پیشنهاد کرده است که از ادارات در روز‌های پنجشنبه و جمعه می‌توان بازاری برای عرضه محصولات تولیدی تعاونی‌ها راه انداخت.

کمبود بازار مهمترین مشکل تعاونی ها برای فروش تولیدات است

به گزارش خبرگزاری موج، حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش «تعاون راه سوم اقتصاد» اظهار کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی بخش تعاون نقش بسیار مهمی دارد این در حالی است که حدود ٢٦ سال از قانون تعاون می‌گذرد.

وی بیان کرد: ١١ درصد تعاونی‌های کشور و ٢٥ درصد اعضای تعاونی‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون ٢ هزار تعاونی زنان در بخش کشاورزی، سه هزار در بخش صنعت و ٣ هزار و ٥٠٠ تعاونی زنان در بخش خدمات داریم و در بسیاری از روستا‌های کشور تولیداتی داریم که به خارج از کشور صادر می‌شود.

کلانتری گفت: زنان می‌توانند علاوه بر مناطق محروم، در شهر‌ها و روستا‌ها و در بخش‌های مختلف اقتصادی و همچنین حوزه دانش بنیان فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: در کشور هند از طریق تعاونی‌ها شیر را جمع آوری و به کارخانه‌ها گسیل می‌کنند که این امر باعث شده که تولید شیر در این کشور به دو برابر افزایش یابد.

معاون امور تعاون با بیان اینکه زنان در ١١٠ رَسته فعال هستند، ادامه داد: باید فرهنگ تعاون را با تبلیغات در رسانه‌ها نهادینه کنیم زیرا در این بخش با سرمایه‌های اندک می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

وی گفت: در حاشیه سفری که به شهر زاهدان داشتم مشاهده کردم که زنان با پول یارانه، صندوق‌هایی ایجاد کرده اند که می‌توان با کمک به آنها فعالیت اقتصادی را در آن مناطق راه اندازی کرد.

کلانتری بیان کرد:مهمترین مشکل تعاونی‌ها نداشتن محلی برای فروش تولیدات است، به همین منظور بار‌ها وزیر کار پیشنهاد کرده است که از ادارات در روز‌های پنجشنبه و جمعه می‌توان بازاری برای عرضه محصولات تولیدی تعاونی‌ها راه انداخت.

وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌های در اختیار نهاد‌ها خالی هستند که می‌تواند محلی برای تشکل‌ها و تعاونی‌ها باشد، گفت:در برنامه ما این است که به طرح یک هزار روستا، یک هزار تعاونی دست پیدا کنیم ضمن اینکه زنان می‌توانند با اجرای این طرح در مناطق محروم و روستا‌ها فعال شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه