English

نشست شورای راهبردی اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی برگزار شد

نشست شورای راهبردی اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی، مشاور شهردار تهران در امور اخلاق شهروندی و نمایندگانی از وزارت بهداشت، جامعه المصطفی و وزارت کشور برگزار شد.

نشست شورای راهبردی اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشارکت کامل وزارت فرهنگ و ارشاد در امر برگزاری اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی توسط دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی به مناسبت سالروز رونمایی منشور حقوق شهروندی خبر داد.

علی‌ اصغر کاراندیش با بیان اینکه یونسکو مفهوم حقوق فرهنگی را به معنای حق انسان برای دسترسی به فرهنگ در تمام ابعاد آن تعریف کرده است، اظهار کرد: بر این اساس تمام شهروندان حق دارند از امور و محصولات فرهنگی استفاده کنند و در امر تولید فرهنگ اعم از سیاست‌گذاری و مقررات‌گذاری مشارکت کنند.

وی ادامه داد: حضور دولت در این مفهوم به حمایت و نظارت خلاصه شده است و باید با نهادینه کردن حقوق شهروندی عرصه اجرای فرهنگ را با تنوع دیدگاه‌ها به مردم سپرد. از این رو، وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از متولیان امر فرهنگ اقداماتی را درباره تحقق حقوق شهروندی با تمرکز حقوق فرهنگی انجام داده و با برنامه جامع و مدونی دستیابی بیشتر و بهتری به اهداف دولت در موضوع حقوق شهروندی در سال‌های آینده دست خواهد یافت.

رییس شورای راهبردی اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی  ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت و عزم همکانی در راستای ترویج حقوق شهروندی، هدف وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی را جریان سازی فرهنگی در راستای تحقق مواد مرتبط با امر فرهنگ در منشور حقوق شهروندی اعلام نمودند.

سیدمحمد هاشمی دبیر علمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی نیز با قرائت آیه و لقد کرمنا بنی آدم و حملنا هم فی البر و البحر و...  اقدامات دبیرخانه حقوق شهروندی را با هدف حفظ کرامت انسانی و در راستای ترویج فرهنگ شهروندی برشمرد.

لادن حیدری مدیر کل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز گفت: تربیت شهروندان فعال و مسوول در کنار حمایت مسولان دولتی ضرورت دارد و برگزاری دوره های علمی و آموزشی باحضور استادان مجرب می تواند به داشتن جامعه ای آگاه و شهروندانی پویا کمک شایان توجهی نماید.

وی ادامه داد: امید است برگزاری اینگونه گردهمایی‌ها و استمرار حضور نهادهای دولتی در امر ترویج حقوق شهروندی بتواند زمینه ساز تحقق کامل حقوق شهروندی در جامعه باشد.

مونس کشاورز دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی نیز با ذکر سخنان رئیس جمهور در بیانیه مقدماتی منشور حقوق شهروندی، اجرای حقوق شهروندی را منوط به عزم ملی، همگانی و ورود تمامی دستگاه های مرتبط اجرایی در این حوزه دانست و گفت: امروز می‌توان گفت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشروترین نهاد تابع قوه مجریه در تحقق این خواسته بر حق ریاست محترم جمهور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه