English

معاون وزیر بهداشت:

اجتماعی سازی سلامت در دستور کاروزارت بهداشت قرار گرفت

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجتماعی‌سازی سلامت در راستای رسیدن به حد مطلوب سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

اجتماعی سازی سلامت در دستور کاروزارت بهداشت قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رئیسی درن همایش بین المللی بهداشت محیط و توسعه پایدار که به میزبانی استان یزد برگزار شد، درباره این که آیا سلامت در اولویت اجرایی و برنامه‌ریزی اقشار مختلف قرار گرفته است یا خیر اظهار کرد: کم تحرکی، چاقی و آلودگی‌های زیست محیطی باید بیش از پیش در اولویت مردم جامعه قرار گیرند.

وی با اشاره به ضرورت اجتماعی‌سازی سلامت در راستای رسیدن به حد مطلوب سلامت، افزود: با شروع طرح تحول نظام سلامت، حوزه سلامت یکی از اولویت‌های اجرایی دولت قرار گرفته است. در حوزه سلامت بهداشت محیط کار، باید شرایط لازم در راستای ایجاد ارتباط مستمر و منسجم بین مراکز علمی و اجرایی انجام شود.

رئیسی در ادامه با بیان این که تمام کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، نیروهای بهداشت و درمان هستند، گفت: مسوولان و دست‌اندرکاران باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده‌ای انجام دهند.

وی افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت بهداشت محیط را از جمله اولویت‌های اجرایی وزارت بهداشت در بحث تامین بهداشت فردی و توسعه پایدار خواند و گفت: علاقه مردم در مورد اهمیت مواد غذایی فرصت و تهدید جدی در این حوزه است.

رئیسی با بیان این که ایران اسلامی به عنوان کشور در حال توسعه از نظر صنعتی نیاز جدی به بحث مدیریت بهداشت محیط دارد، تاکید کرد: بحث پیوست سلامت باید برای تمام واحدهای صنعتی کشور تعیین و مشخص شود.

معاون وزارت بهداشت بحث تأمین سلامت و امنیت آب را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در حوزه بهداشت محیط دانست و گفت: بحث آلودگی هوا یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در بحث تأمین امنیت بهداشت محیط است.

دفع پسماندها و زباله‌های عفونی از جمله مهم‌ترین مسائل در حوزه بهداشت محیط است

رئیسی با بیان این که دفع پسماندها و زباله‌های عفونی از جمله مهم‌ترین مسائل در حوزه بهداشت محیط است، افزود: حوزه سلامت یکی از ارکان پایداری و توسعه اجتماعی است که با تامین سلامت عمومی اقشار مختلف جامعه در توسعه کشور نقش آفرینی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه