English

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

باید دلیل استفاده از کارت‌های بازرگانی صوری را کشف کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کارت‌های بازرگانی صوری پدر اقتصاد را درآورده و برخی افراد چون چاره‌ای ندارند و نمی‌توانند کار اقتصادی سالم انجام دهند در این دام گرفتار می‌شوند، بنابراین باید دلیل استفاده از این کارت ها را کشف کرد.

باید دلیل استفاده از کارت‌های بازرگانی صوری را کشف کرد

به گزارش خبرگزاری موج ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه فشار روی بازرگانان سالم بسیار زیاد است، اظهار کرد: کار سالم در این کشور سخت است و متأسفانه برخی افراد ناخودآگاه به سمت کارهای خلاف می‌روند.

وی کارت‌های بازرگانی صوری را مشکل دیگر در اقتصاد عنوان کرد و گفت: این کارت‌های صوری پدر اقتصاد را درآورده و برخی افراد چون چاره‌ای ندارند و نمی‌توانند کار اقتصادی سالم انجام دهند در این دام گرفتار می‌شوند، بنابراین باید دلیل استفاده از این کارت ها را کشف کرد.

وی تأکید کرد: ما در سازمان بازرسی قول می‌دهیم که در راستای قوانین سازمان برای بهبود این روند، کار کنیم.

همراهی سازمان بازرسی کل کشور با فعالان اقتصادی

سراج با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور همراه با فعالان اقتصادی است، گفت: البته نمی‌شود کارت بازرگانی را برداشت، اما جایگاه و شان بازرگان و تجار، جایگاهی نیست که اکنون در جامعه است، بلکه در هر جامعه‌ای بازرگان رتبه اول را دارد و صادر کنندگان واقعی، جایگاه و شان بالایی دارند.

سراج ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که امور اصلاح شود، متاسفانه امروز اعتماد به یکدیگر وجود ندارد، در حالی که قبل از انقلاب، چک معنا نداشت و حرف تجار و بازرگانان مورد اعتماد بود، اما امروز این اطمینان وجود ندارد.

لزوم اعلام مشکلات موجود در بروکراسی‌های اداری به سازمان بازرسی

وی تأکید کرد: فعالان اقتصادی باید مشکلات در بروکراسی‌های اداری را به سازمان بازرسی اعلام کنند و اگر کارمندی فقط پول می‌گیرد تا کار انجام شود، به ما معرفی کنند.

سراج با بیان اینکه ما با کسی دشمنی نداریم، گفت: هیچ قاضی خوشحال نمی‌شود کسی را از گردونه اجتماع خارج و او را زندانی کند، قطعا ما به دنبال بازداشت نیستیم، بلکه هدف ما اصلاح است.

وی افزود: ما از تشکیل کمیته با اتاق بازرگانی استقبال می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه