English

استقبال پاکستان از تجارب ایران در ریشه کنی بیماری فلج اطفال

وزیر بهداشت روز گذشته به منظور شرکت در شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفر کرد.

استقبال پاکستان از تجارب ایران در ریشه کنی بیماری فلج اطفال

 به گزارش خبرگزاری موج، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز گذشته به منظور شرکت در شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفر کرد .

هاشمی در این سفر دو روزه با تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و همچنین خانم دکتر سائره افضل تارر وزیر بهداشت پاکستان دیدار و گفتگو کرد. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان ضمن تحسین اقدامات ایران در توسعه بهداشت و درمان، گفت: صنعت تولید دارو در ایران از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و ایران داروهای با کیفیتی تولید می کند .

وزیر بهداشت پاکستان نیز در دیدار وزیر بهداشت کشورمان از آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، تامین نیازهای دارویی خود از ایران خبر داد و گفت: از تجارب ایران در ریشه کنی بیماری فلج اطفال استقبال می‌کنیم .

وزیر بهداشت همچنین در شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت و دیگر برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت پرداخت .

وزیر بهداشت کشورمان در این نشست اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی برنامه ثبت احوال و آمار بهداشتی ایران را در سال 2017 بعنوان یک مدل جهانی معرفی کرده است. دولت ایران در تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی در سال 2017 پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده است و در حال حاضر 80 میلیون جمعیت ایران در 31 استان این کشور تحت این برنامه قرار دارند .

  هاشمی، با ادای احترام به تمامی کسانی که زندگی خود را در نتیجه افراط گرایی و تروریسم از دست دادند بویژه قربانیان بی‌گناه درگیری‌ها در سوریه، یمن و بحران اخیر مسلمانان روهینجیا در میانمار، از نسل کشی در میانمار ابراز تاسف کرد .

وزیر بهداشت همچنین با دکتر احمد محمد بن السعیدی وزیر بهداشت کشور عمان تفاهم نامه بهداشتی، درمانی و دارویی امضاء کرد. بر اساس این تفاهمنامه که در حاشیه شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در اسلام آباد پایتخت پاکستان به امضای وزرای بهداشت ایران و عمان رسید، ایران علاوه بر اعزام کادر درمانی و نیروی متخصص، دارو نیز به کشور عمان صادر خواهد کرد .

دیدار با دکتر فکری، رییس دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت از دیگر برنامه های دکتر هاشمی در اسلام آباد بود .

وزیر بهداشت، عصر امروز اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه