English

انتخاب مجدد نواز شریف به رهبری مسلم لیگ پاکستان

با گذشت چند ماه پس از صدور حکم محکومیت علیه نخست وزیر سابق پاکستان، وی مجدداً ریاست حزب مسلم لیگ را به دست گرفت.

انتخاب مجدد نواز شریف به رهبری مسلم لیگ پاکستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه داون پاکستان، «نواز شریف»، نخست وزیر سابق پاکستان بعد از آنکه بدون هیچ گونه مخالفتی مجددا به ریاست حزب مسلم لیگ نواز انتخاب شد، گفت، حزب وی یک گفت‌وگوی ملی بزرگ در پاکستان را آغاز کرده و از مردم خواست برای ایجاد یک مکانیسم قدرتمند به منظور پیشبرد کشور و دموکراسی به او بپیوندند.

نواز شریف بعد از انتخاب شدن مجدد به ریاست حزبش به کارمندان این حزب گفت: «بارها و بارها تلاش شده تا من را از حزب خارج کنند اما شما همواره بارها و بارها من را وارد کردید. به شما تبریک می‌گویم که مجددا با قدرت تمام نواز شریف را انتخاب کردید.»

روز سه‌شنبه اعضای حزب مسلم لیگ نواز پاکستان بعد از ثبت کاندیداتوری نواز شریف برای ریاست این حزب و از آنجا که هیچ کاندیدای دیگری در مقابل او وجود نداشت مجددا او را به رهبری این حزب انتخاب کردند.

«جعفر اقبال»، رئیس کمیسیون انتخابات این حزب پس از ثبت کاندیداتوری نواز شریف اعلام کرد که او بدون هیچ رقیبی پیروز رقابت برای رهبری است.

پس از این انتخاب اعضای شورای عمومی حزب مسلم لیگ نواز و دیگر رهبران و فعالان این حزب در نشستی در تالار همایش حزب شعارهایی در حمایت از نواز شریف سر داده و از انتخاب او استقبال کردند.

«سردار یعقوب خان نصیر»، رئیس موقت حزب مسلم لیگ نواز در این مراسم ریاست این حزب را به نواز شریف تحویل داد و حاضران با تشویق و شعار دادن از این اتفاق استقبال کردند.

بعد از انتخاب شدن به ریاست حزب، نواز شریف در یک سخنرانی از «سیاسی کاری‌»های دولت‌های پاکستان در 70 سال گذشته انتقاد کرد.

او گفت که حزب وی یک گفت‌وگوی ملی بزرگ به راه انداخته و از مردم خواست جلوی سرنگون کردن دولت‌های سیاسی را بگیرند تا پیشرفت پاکستان در مسیر موفقیت و دموکراسی ادامه پیدا کند.

نواز شریف همچنین در اظهاراتی از قوه قضائیه پاکستان که علیه او اقدام کرده بود، انتقاد کرد.

«شاهد خاقان عباسی»، نخست وزیر پاکستان نیز گفت: «مردم پاکستان حکم دادگاه در پرونده «اوراق پاناما» را با رای خود رد کردند.»

نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که اگر انتخابات پارلمانی امروز برگزار شود حزب مسلم لیگ با 35 درصد آرا به عنوان نخست خواهد رسید، حزب تحریک 25 درصد از آرا را به خومد اختصاص خواهد داد و حزب مردم نیز 16 درصد از مجموع کل آرای مردمی را به دست می آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی