English

معاون متوسطه آموزش پرورش؛

گام بزرگ مهارت آموزی از دوره ابتدایی برداشته می شود

علی زرافشان گفت: ضرورت کشور ما حرکت به سمت مهارت آموزی است.

گام بزرگ مهارت آموزی از دوره ابتدایی برداشته می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی زرافشان در مراسم رونمایی از طرح ایران مهارت که در وزارت رفاه، کار و تعاون برگزارشد تاکید کرد :‌هدف ما از این طرح این است که دانش آموزان را مهارتی تربیت کنیم تا در آینده کارآفرین باشند.

این مقام مسول افزرود :‌ تحول در آموزش و پرورش از مدرسه شروع می شود و کلید این تحول نیز معلم است برنامه ملی نشان می دهد که مدیر رهبر آموزش در مدرسه است و در واقع تحول با مدیران محقق می شود.

وی تاکید کرد مدیر مدرسه مسول تامین و توسعه محیط یادگیری برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است.

وی به طرح مهارت اشاره کرد و افزود :‌ این فرصت برای خلق محیط یادگیری جدید است و باید از همه ظرفیت های مدرسه برای ارتقای کیفیت یادگیری مهم است.

زرفشان اضافه کرد:‌ مدیران مسول خلق موقعیت تربیتی و آموزشی هستند و در صورتی که خلاق باشند می تواند به معلم و دانش آموز براس افزایش کیفیت در یادگیری و مهارت کمک کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پروش در ادامه افزود :‌آموزش مهارت به عنوان یک مطالبه از سوی مسئولان کشور مطرح است و رئیس جمهور نیز یکی از مطالبات خود را آموزش حداقل یک مهارت به فارغ التحصیلان مدارس مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مهارت و اشتغال یکی از مطالبات جدی در کشور است افزود سه میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی که هنوز شغلی که هوز نتوانسته اند شغلی داشته باشند حاکی از اهمیت ایجاد مهارت در کشور است که متضمن شغل می شود .

زرافشان با اشاره به اینکه بحث آموزش مهارت برای ایجاد شغل برای همه لازم است دانش اموزان را سومین حلقه این گروه دانست.

وی ادامه داد: مهارت های پایه مانند خوب صحبت کردن، صبوری و تفکر خلاق به فرد برای زندگی موفق در جامعه کمک می کند و یکی از برنامه های آموزش و پرورش توجه به این بخش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد :کتاب های جدید مانند تفکر و سبک زدگی با هدف افزایش توان زندگی اجتماعی دانش اموزان تالیف شده است و درس کار و فناوری نیز از دوره ابتدایی تا متوسطه تدوین شده است و باید شایستگی برای بازار کار و فناوری اطلاعات را کسب کرد.

زرافشان اضافه کرد :‌ درس کار و فناوری از پایه ششم ابتدایی به صورت درس مستقل و از پایه ابتدایی با رویکرد تلفیقی با هدف آمادگی دانش آموزان برای ورود به بازار کار تدوین شده است

وی با اشاره به بیانیه ارزش های سند تحول افزود : آموزش و پرورش باید روحیه کارافرینی و مهارت هنری را برای دانش آموزان فراهم کند که زمینه ساز کار مولد باشد.طبق سند تحول دانش آموزان باید دارای یک مهارت مفید برای کسب معاش حلال باشند. در راستای تحقق این اهداف اقداماتی را در آموزش و پرورش انجام داده ایم از جمله تجربه آموزش یک مهارت به دانش آموزان شاخه نظری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه