English

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

۴۰ درصد موقوفات کشور پیرامون عزاداری امام حسین(ع) است

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 40 درصد موقوفات پیرامون عزاداری است؛ همچنان که در 5 روز نخست ماه محرم بیش از 10 مورد ثبت وقف جدید صورت گرفته است.

40 درصد موقوفات کشور پیرامون عزاداری امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی در جمع خبرنگاران با اشاره به مهّم‌ترین برنامه‌های سازمان در ماه محرم اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ثابت سازمان در ایام محرم راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و غرفه مشاوره وقف است.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف افزود: هدف اصلی ترویج فرهنگ وقف، اجرای امینانه آن است همانطور که مقام معظم رهبری نیز مهّم‌ترین فعالیت در زمینه وقف را اجرای امینانه واقف دانسته‌اند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به میزان وقوف در ماه محرم تصریح کرد: 40 درصد موقوفات پیرامون مسائل مربوط به عزاداری است، که در همین راستا در 5 روز نخست ماه محرم بیش از 10 مورد ثبت وقف جدید صورت گرفته است.

موسوی متقی در ادامه ضمن اشاره به میزان موقوفات در محرم سال 95 گفت: سال گذشته نزدیک به 350 تا 400 وقف جدید در ایام محرم داشتیم؛ البته بیشتر این موقوفات بعد از برنامه‌های محرم و صفر احصاء و ثبت می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر موقوفات در زمینه عزاداری است، وقف مربوط به حسینیه‌ها و تکایا و در مرحله بعد حوزه‌های علمیه با 10 درصد است؛ وقف قرآنی هم بسیار کم و در حدود 1 تا 2 دهم درصد است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با اشاره به فعالیت قرارگاه بصیرت عاشورایی در سازمان اوقاف عنوان کرد: قرارگاه بصیرت عاشورایی در سازمان فرهنگی برنامه‌های این ایام را به صورت کامل رصد می‌کنند تا در صورت کاستی تذکرات لازم را ارائه کند.

متقی موسوی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر منابع موقوفات عزاداری متعلق به اطعام است که باید نسبت موقوفات بین عزاداری و اطعام متناسب شود، تا در کنار اطعام برای روضه‌ها و ترویج فرهنگ عاشورا نیز منابعی تعلق گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی