English

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران خبر داد

اختصاص دو مرکز معاینه فنی برای متقاضیان ثبت‌نام کننده در سامانه سازمان تاکسیرانی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به حساسیت هایی که برای خودروهای سرویس مدارس وجود دارد، گفت: برای کسانی که می خواهند در سامانه سازمان تاکسیرانی ثبت نام کنند، دو مرکز را به صورت خاص قرار دادیم تا بدون نوبت افراد کار خودشان را انجام دهند.

اختصاص دو مرکز معاینه فنی برای متقاضیان ثبت‌نام کننده در سامانه سازمان تاکسیرانی

به گزارش خبرگزاری موج، سید نواب حسینی منش در یک برنامه رادیویی با موضوع سرویس مدارس و حضور نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود حدود 13 مرکز معاینه فنی در تهران گفت: در حال حاضر که پیک مراجعه به معاینه فنی نیست، روزانه بالغ بر 5000 مراجعه داریم و به پیک مهرماه سال گذشته نزدیک می‌شویم زیرا حساسیت نسبت به خودروهای سرویس مدارس در این روزها بیشتر می شود.

وی با اشاره به حساسیت هایی که برای خودروهای سرویس مدارس وجود دارد، اظهارکرد: بر این اساس برای کسانی که می‌خواهند در سامانه سازمان تاکسیرانی ثبت نام کنند، دو مرکز را به صورت خاص قرار دادیم تا بدون نوبت افراد کار خودشان را انجام دهند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران عنوان کرد: در شهر تهران بالغ بر 30 هزار خودرو کار سرویس مدارس را انجام می‌دهند که 16 هزار خودرو در زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند و حداقل نسبت به این 16 هزار خودرو اطمینان خاطر نسبت به امنیت سرنشینان داریم زیرا تاکسی‌ها هر شش ماه یک بار می‌بایست معاینه فنی دریافت کنند.

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه با اشاره به مصوبه سال 94 شورای عالی اداری گفت: بر اساس این مصوبه، انجمن اولیاء به جهت ماهیت غیردولتی بودنش باید تحت عنوان تشکل غیردولتی ادامه فعالیت دهد و وابسته به وزارت آموزش و پرورش باشد. در حال حاضر در حال اصلاح اساسنامه آن با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم.

وی افزود: با تغییر اساسنامه، نقش اولیاء پر رنگ‌تر می‌شود و وظایف بیشتری برای این انجمن در نظر گرفته می‌شود. یکی از دغدغه‌های اولیاء نیز سرویس مدارس است. مهمترین سندی که در سرویس مدارس داریم یک آئین نامه اجرایی است که مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت است و سه دستگاه را به طور مستقیم موظف به ساماندهی سرویس حمل و نقل مدارس کرده است که وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در مناطق روستایی وظیفه دارند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در روستاها و مناطق، کارگروهی نیز با عنوان ماده 18 وجود دارد که نماینده اولیاء، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری ها حضور دارند. این سه نفر ساماندهی سرویس مدارس را بر عهده دارند. راهور ناجا نیز تامین امنیت سرویس ها را بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه