English

مشهد غرق در نور وشادی است

مشهد- همزمان با شب عید سعید غدیر ،مشهد یکپارچه غرق در نور وشادی است و زائران ومجاوران برای شادباش به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

مشهد غرق در نور وشادی است

به گزارش خبرگزاری موج ، همزمان با فرارسیدن عید غدیر خم، مشهد غرق در نور وشادی است و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با توزیع شربت و شرینی و آذین بندی معابر این عید بزرگ را جشن گرفته اند.

طبق یک سنت قدیمی مردم مشهد در شب و روز عید غدیر خم به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و این عید مبارک را به علی ابن موسی الرضا(ع) تبریک می گویند.

همچنین در شب عید غدیر نقاره زنان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در نقاره خانه حرم مطهر امام رضا(ع)، رو به سوی گنبد طلایی حرم، نوای عید غدیر را نواختند و صدای شور و شادی ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) را در شهر طنین انداز کردند.

حرم مطهر رضوی از در شب عید غدیر و به برکت امامت حضرت علی(ع) چراغانی و آذین بندی شده است و خادمان این بارگاه منور با عود و سپند از جمعیت گسترده زائران که برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف می شوند استقبال می کنند.

جشن و مدیحه سرایی در حرم مطهر

در همین رابطه معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه شامگاهی عید غدیر، جمعه و شنبه 17 و 18 شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود : در ویژه برنامه شب عید غدیر تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی می پردازند.

وی در خصوص برنامه روز عید غدیر عنوان کرد: ویژه برنامه جشنی در روز عید غدیر، شنبه ساعت 10 تا 12 با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خادمان امام هشتم(ع) و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در ویژه برنامه جشن روز عید غدیر دکتر سعدی با موضوع ولایت به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: در برنامه‌‏های این عید فرخنده مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) چون محمود کریمی، میثم مطیعی، احمد واعظی، ابراهیم قانع و مهدی سروری به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می پردازند.

وی اجرای گروه تواشیح را از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی و عنوان کرد: در ایام دهه ولایت و عید غدیر ویژه برنامه های متعددی در طول شبانه روز تدارک دیده شده که در صحن‌ها و رواق ها برگزار می شود.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه های اختصاصی زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی گفت: مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق‌های دارالمرحمه، کوثر و غدیر نیز بخشی دیگر از ویژه برنامه های عید غدیر برای زائران غیر ایرانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه