English

با حضور وزیر علوم؛

موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران افتتاح شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران (هرباریوم) را در محل این سازمان افتتاح کرد.

موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد فرهادی امروز در آیین افتتاح موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران (هرباریوم) گفت: تاکنون بیش از 3000 نوع گلسنگ در ایران موجود است که 910 نوع آن به صورت علمی نام‌گذاری شده است و هم اکنون 300 نوع گلسنگ در این موزه در معرض دید و استفاده محققان قرار دارد.

وی افزود: گلسنگ‌ها عموما با قارچ‌ها و جلبک‌ها همزیستی دارند و در تهیه گیاهان دارویی و تحقیقات علوم کشاورزی و زراعی اهمیت زیادی دارند و امروزه از آنها برای تهیه برخی از داروهای آنتی بیوتیک، ضد قارچ و تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود.

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه تنها آسیب گلسنگ‌ها به مجموعه‌های باستانی و آثار تاریخی است، گفت: محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران روشی را برای مبارزه نرم با گلسنگ‌ها ابداع کرده‌اند که هیچ‌گونه تخریب، تغییر رنگ و یا ضرر دیگری برای نقش برجسته و سایر نقوش ندارد.

در جریان بازدید وزیر علوم از موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران مقرر شد فهرست مشخصات گونه‌های گلسنگ‌های ایران در قالب یک پروژه علمی تعریف و پس از انتشار در مجامع علمی داخلی و بین‌المللی ارائه شود.

در ادامه این بازدید، فرهادی از پژوهشکده کشاورزی و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر فتح‌الله مضطر زاده رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی و دکتر بهزاد قره‌یاضی رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی وزیر علوم را در این بازدید و افتتاح موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران همراهی می‌کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه