English

اگر بروکراسی‌های اداری بگذارند؛

شرکت‌های دانش‌بنیان تنها راه تبدیل علم به ثروت برای کشور هستند

یک استاد دانشگاه با اشاره به معضل بیکاری کشور و به‌ویژه استان کرمانشاه، گفت: هیچ راهی برای حل معضل بیکاری کشور و استان وجود ندارد جز با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم تولید و توان داخلی را نه با شعار بلکه در عمل محقق کنیم.

شرکت‌های دانش‌بنیان تنها راه تبدیل علم به ثروت برای کشور هستند

دکتر پاپ زن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه با اشاره به توان بالای محققان و پژوهشگران ایرانی در عرصه تولید تئوریک علمی و ایجاد مقالات ارزشمند در سطوح بین‌الملل، ابراز داشت: اگرچه ایران به لحاظ ارائه و تولید مقالات علمی در رتبه 15 جهانی است اما متأسفانه این رتبه در ارائه پتنت یا همان عملیاتی شدن پروژه‌ها بسیار پایین است.

وی بابیان این مطلب که ما کارآفرین، نیروی مستعد علمی و انگیزه بالا برای تبدیل علم و به ثروت داریم، اظهار داشت: اولین نیاز یک کارآفرین سرمایه و در رده‌های بعدی شرایط آسان در امور زیرساختی و بروکراسی‌های اداری است که متأسفانه شرایط کار شرکت‌های دانش‌بنیان ما بیش از آنکه سرمایه باشد، روال هلی طویل‌المدت در کسب مجوز شروع به کار است که گه‌ها فرد را از اقدام به شروع کار نیز منصرف می‌کند.

دکتر پاپ زن ماهیت اصلی و ذاتی بانک‌ها را ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: متأسفانه این ضرورت در وضعیت حال حاضر مراکز مالی ما مشاهده نمی‌شود و بانک‌ها در حال حاضر به بنگاه‌های سود ده برای سپرده‌ها بدل شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه ایران در بحث کسب‌وکار رتبه بدی در دنیا دارد و عوامل مزاحم فراوانی بر سر راه کارآفرینان برای گرفتن مجوزهای لازم وجود دارد که همین موانع بسیار بعضاً موجب می‌شود کارآفرین از ادامه کار منصرف شود و این در حالی است که محصول تولید داخل را از چین و ... واردشده و با نصف قیمت در بازار عرضه می‌کند و کارآفرین ما را به خاک سیاه می‌نشاند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به‌ضرورت ایجاد مشاغل جدید و رونق کارآفرینی در جهت رفع معضل بیکاری کشور، گفت: قطعاً فعالیتی مانند مراکز شتاب‌دهنده که به حمایت از استارتاپ‌ها حرکت کرده و به سمت رونق کارآفرینی می‌رود بسیار مؤثر است و دراین‌بین شرکت‌های دانش‌بنیان از بهترین گلوگاه‌ها و بهترین یاری‌رسانان برای رونق کارآفرینی و رفع معضل بیکاری کشور هستند و حمایت از این مراکز باید به‌طورجدی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه