English

قائم مقام وزارت بهداشت مطرح کرد

آمادگی وزارت بهداشت برای گسترش همکاری درمانی با کشورهای آفریقایی

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای گسترش همکاری های بهداشتی درمانی با کشور سائوتومه آمادگی کامل دارد.

آمادگی وزارت بهداشت برای گسترش همکاری درمانی با کشورهای آفریقایی

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با ربینیو بودلو، وزیر امور خارجه کشور سائوتومه ضمن ابراز امیدواری از گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه بهداشت و درمان بین دو کشور در آینده، گفت: قاره آفریقا و کشورهای این قاره، جایگاه خاصی بعد از انقلاب در دیدگاه دولت ما داشته اند.

وی در ادامه افزود: ما هم اکنون ۲۲ نمایندگی اصلی در قاره آفریقا داریم و در دولت جدید بر تحکیم و گسترش روابط با آفریقا تاکید شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما از طرف وزارت بهداشت آمادگی کامل برای گسترش همکاری های بهداشتی درمانی با کشور شما داریم و مهمترین زمینه های همکاری در زمینه تامین دارو و تجهیزات بهداشتی درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: دارو و تجهیزات پزشکی کشور دارای کیفیت بالا و مشابه کشورهای اروپایی است.

دکتر حریرچی در ادامه با بیان این که ما آمادگی داریم که دانش و فن آوری لازم را با مشارکت بخش خصوصی بخصوص در زمینه سل و ایدز به کشور شما منتقل کنیم ، افزود: همچنین درباره اعزام متخصصین در زمینه پیشگیری، بهداشت و درمان نیز می توانیم همکاری داشته باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در پایان ضمن ابراز امیدورای از استمرار همکاری های دوجانبه بین دوکشور، به وجود مراکز پژوهشی موفق در کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند همکاری مناسبی در زمینه مبارزه با بیماری های واگیر دار با سائوتومه داشته باشد و موسسه انستیتو پاستور ایران در زمینه تولید واکسن و دارو برای همکاری با کشور شما آمادگی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی