English

موج از شایعه تا واقعیت لو رفتن سوالات امتحان نهایی۹۶ گزارش می‌دهد؛

ورود مجلس به ماجرای لو رفتن سوالات امتحان نهایی/آموزش و پرورش همچنان در حال تکذیب!

با تمام حساسیت هایی که در زمان امتحانات نهایی وجود دارد، باز شاهد لو رفتن سوالات امتحانی هستیم و مسوولان وزارت آموزش و پرورش همچنان این موضوع را تکذیب می کنند تا جایی که خرید و فروش سوالات امتحانی در تلگرام حاشیه ساز شد و پای نمایندگان مجلس را هم به ماجرا باز کرد.

ورود مجلس به ماجرای لو رفتن سوالات امتحان نهایی/آموزش و پرورش همچنان در حال تکذیب!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، فروش سوالات امتحانات نهایی امسال حاشیه‌هایی را به همراه داشت، به طوری از مسوولان انکار و از دانش آموزان اعتراض.در واقع عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش چندین مرتبه اعلام کرده امکان لو رفتن سوالات امتحانی وجود ندارد؛ اما موضوع فروش سوالات امتحانی امسال حل نشده باقی ماند.

پلیس فتا: تاکنون شکایتی از سوی آموزش و پرورش به دست پلیس فتا نرسیده است

 سرهنگ مهدی کاکوان درباره ماجرای فروش سوالات لو رفته امتحانات دانش آموزان و اظهارات مطرح شده مبنی بر خرید و فروش آنها در برخی شبکه‌های اجتماعی گفت: به دنبال اطلاع همکارانمان در پلیس فتا از فعالیت برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی درباره فروش سوالات امتحانات نهایی و همچنین گزارش آموزش و پرورش مبنی بر ادعای برخی افراد مبنی برداشتن سوالات امتحانی و فروش آن‌ها به دانش آموزان، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در تمام بررسی‌های انجام شده پلیس فتا، هیچ مستنداتی مبنی بر صحت ادعای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به دست نیامد، افزود: در تحقیقات انجام شده پلیس، سه نفر کلاهبردار که مدعی فروش سوالات امتحانات نهایی بودند شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد ادعای این افراد مبنی برداشتن سوالات اصلی، کذب است و این افراد با  وعده‌های دروغ از دانش‌آموزان کلاهبرداری می‌کردند.

وی افزود: تا این لحظه هیچ شکایتی از سوی آموزش و پرورش مبنی بر شناسایی فروشندگان سوالات اصلی امتحانات نهایی به دست پلیس فتا پایتخت نرسیده است و در بررسی‌های ما گردانندگان سه کانالی که مدعی فروش سوالات اصلی امتحانات  نهایی بودند شناسایی و با تلاش پلیس دستگیر شدند.

آموزش و پرورش: گزارش رسمی درباره لو رفتن سوالات امتحانات نهایی نداریم

عبدالرسول عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگویی درباره لو رفتن سوالات امتحانات نهایی اظهار داشت: ما گزارش رسمی درباره لو رفتن سوالات امتحانات نهایی نداریم.

 وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود یکی از کسانی که اقدام به توزیع سوالات ادبیات فارسی کرده بازداشت شده است، تصریح کرد: این فرد چند دقیقه قبل از آزمون سوال را در فضای مجازی ارسال کرده بود و زمان برای استفاده کسی هم نبوده است.ظاهرا دقایقی قبل از آزمون سوالات را توزیع کردند و گزارش مستندی از سوی مرجعی رسمی در دست نیست.

این در حالی است که طبق گفته دانش‌آموزان، سوالات یک ساعت مانده به آغاز امتحانات نهایی در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شد و در اغلب دروس این اتفاق رخ داده است. همین مساله منجر به اعتراض دانش‌آموزان و تجمع آنها در مقابل وزارت آموزش و پرورش نیز شد.

حتی یکی از دانش آموزان دبیرستانی که در رشته تجربی تحصیل می‌کند مدعی است درست یک ربع قبل از امتحان "عربی" نمونه سوالات به دست همکلاسی‌هایش رسیده است.  

وی در این باره می‌گوید: در ایام امتحانات برخی گروه‌های تلگرامی و اینستاگرامی 80 تا 100 هزار تومان دریافت می کردند  و سوالات را در اختیار  دانش آموزان قرار می‌دادند. این سوالات عینا شبیه سوالات امتحان نهایی نبود اما تا 70 درصد هم مطابقت داشت. 

وی ادامه می‌دهد: اما روزی که امتحان عربی داشتیم دقیقا یک ربع قبل از امتحان یکی از همین کانال‌ها عین برگه سوالات را به صورت رایگان منتشر کرد. امسال دوستانم برای امتحان نهایی وقت نمی‌گذاشتند و می‌دانستند که سوالات به دستشان می رسد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: دعوت کمیسیون آموزش از رییس پلیس فتا و مسوولان وزارت آموزش و پرورش 

این موضوع سبب شد تا به سراغ سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در این باره اظهار داشت: هنوز سند و مدرکی که لو رفتن سوالات را تصدیق کند وجود ندارد هرچند با توجه محدود بودن بانک سوالات، تکرار برخی از آن‌ها در سال‌های بعد دور از ذهن نیست بنابراین فروش سوالاتی شامل چند درصد از سوالات امتحان نهایی بدون لو رفتن سوالات همان سال امکان‌پذیر است این به معنای وجود متخلفانی در سیستم آموزش و پرورش کشور نیست. 

وی در ادامه با بیان اینکه باید با متخلفان با توجه به میزان جرم‌شان برخورد و حتی در صورت تشخیص آن‌ها را از سیستم آموزشی کشور خارج کرد، گفت:  باید سیستم امتحان نهایی به چند دلیل از حالت متمرکز خارج شود و تحت اختیار مدارس قرار گیرد، در دانشگاه‌‎ها نیز که مدرک صادره از آن‌ها به مراتب با ارزش‎‌تر از مدرک دیپلم است، هر دانشجو با یک استاد طرف است و در نهایت با تایید یک استاد و یک دانشگاه می‌تواند مدرک فوق لیسانس یا دکترا بگیرد.  

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیستم امتحان نهایی هزینه‌های سنگینی را به آموزش و پرورش متحمل می‌کند، ادامه داد: نظام آموزشی نیز باید از حالت متمرکز خارج شود و تحت اختیار مدارس قرار گیرد چرا که آموزش در هر منطقه تحت شرایط خاصی است لذا نباید یک سری اصول کلی آموزشی را به معلمان تحمیل کرد.

میرزاده با اشاره به این‌که چهارشنبه هفته گذشته از رییس پلیس فتا و کمیسیون نظارت وزرات آموزش و پرورش هم دعوت کردیم تا این موضوع بررسی شود، گفت: آن طور که در فضای مجازی گفته شد که سوالات در سطح گسترده لو رفته بود، صحت ندارد. تنها یک یا دو مورد در جنوب و غرب کشور تخلفاتی مشاهده شده اما این نتیجه آن بر سرنوشت دانش آموزان تاثیر گذار نیست.

نماینده مجلس: اسناد و مدارک لو رفتن سوالات امتحانات نهایی موجود است/ وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشد

همچنین امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید نسبت به موضوع رخ داده پاسخگو باشد، تصریح کرد: اسناد و مستندات لو رفتن سوالات موجود است؛ به عنوان مثال سوالات در شبکه‌های مجازی در یکی از مناطق تهران منتشر شد و دراین میان وعده انتشار سوالات کنکور نیز به مخاطبان این شبکه‌های مجازی داده شده که جای تامل دارد.

خجسته بااشاره به اینکه شبکه فاسدی که اقدام به فروش و حتی ارایه رایگان سوالات امتحانی کرده باید مشخص شود و با افراد خاطی برخورد جدی انجام شود، گفت:  وزیر آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع شفاف‌سازی کند و سریعا به مردم توضیح لازم را ارائه کنند زیرا لو رفتن سوالات موجب سلب اعتماد شده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش: سوالات لو نرفته است/سوالات زمانی در فضای مجازی منتشر شد که دانش آموزان سر جلسه حضور داشتند

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی لو رفتن سوالات امتحان نهایی زبان فارسی در فضای مجازی توضیحاتی ارائه کرد و گفت:  سوالات لو نرفته است، بلکه وقتی دانش آموزان در جلسه حضور داشتند توسط یکی از مسوولان مدرسه منطقه 2 تهران در فضای مجازی منتشر شده است، بنابراین دانش‌آموزان به سوالات دسترسی نداشتند.

وی درباره چگونگی شناسایی فرد خاطی عنوان کرد: سوالات پس از طراحی توسط یک کارشناس فناوری وارد سامانه و در لوح‌های فشرده بارگذاری و رمز‌گذاری شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است، بنابراین با توجه به اینکه سوالات تنها چند دقیقه قبل از آغاز جلسه امتحان در فضای مجازی نشر پیدا کرده مشخص شد تدابیر امنیتی از زمان طراحی و بارگذاری به خوبی رعایت شده و این قصور در مدارس رخ داده است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش: فرد خاطی شناسایی شده است

عمادی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش با همکاری پلیس فتا توانست فرد خاطی را که یکی از مسوولان مدرسه بود شناسایی کند که وی زمان آماده‌سازی سوالات برای توزیع در جلسه امتحان از برگه امتحانی عکسی را تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده بود. وزارت آموزش و پرورش طبق قانون با فرد خاطی برخورد خواهد کرد.

لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در خرداد سال96 می تواند زنگ خطری باشد نسبت به امنیت برگزاری امتحانات و این سوال مطرح است که چگونه طراحان سوالات امتحانات نهایی قرنطینه می شوند و سوالات لو می رود؟ به هر حال ورود جدی پلیس فتا به این موضوع می‌تواند با امکان تکرار این تخلف در سال‌های آتی مقابله کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ...

    بعد جلسه تو گوشی همه بچه ها بود دیگه30ثانیه ای که نگرفته بودن قبل جلسه داشتن

  • Emel

    یکی تو تلگرام کانال زده بود سوالات نهایی دروس تخصصی ۱۰۰‌تومن و عمومی۸۰ولی میدونستم دروغ میگن مث خر نشستم امتحاناتو خوندم تازشم ریاضی افتادم☹☹

  • ارمین

    اموزش پرورش که همه چی رو تکذیب میکنه من با چشم های خودم دیدم قبل امتحان دست یکی از بچه ها برگه بود داشت همون رو می خوند منم برگه سوال رو دیدم رفتم سر جلسه امتحان دقیقا همون سوال ها بود از منطقه ۲ تهران هم سوال ها اومده بود امتحان زبان فارسی هم بود واقعا این اموزش پرورش نیست اسمش

  • ناشناس

    واقعا که به اقای عمادی باید گفت میمیری قبول کنی که سوالا لو رفتن

  • دانش اموز

    شاهد های عینی برای این موضوع وجود دارند
    لطفا صورت سوال را پاک نکنید

  • ناشناس

    چطور می تونیم برا کنکور بخونیم.لطفا زودتر این موضوع را تموم کنید

  • ناشناس

    باید ازمون دوباره برگزار شه برای برقرای عدالت......

  • ناشناس

    تکبیر

  • Genius

    سلام،من دانش آموز سال سوم از شهر صدرای شیراز هستم ، تمامی امتحانات نهایی ، با پاسخ نامه کامل در اختیار تمام بچه ها بود ، حالا پلیس فتا یه حرفی میزنه باید مشخص بشه خب ،ادعا هم نمیکنم ، سند هم دارم ، حتی تاریخ سوالاتی که برام میومد ، خودمم سوالات رو داشتم ولی واقعا دوست ندارم پارتی بازی شه ، معلومه تو کنکور هم همین شرایط با خواهد بود ..."

  • ناشناس

    امیدورام روزی برسه حق شما هم پایمال بشه

  • ناشناس

    تمام سوالات امتحان نهایی دروس زیست شناسی وفیزیک وادبیات ودین و زندگی پیش دانشگاهی از ساعت شیش و نیم صبح به دست همه بچه ها در شهر خرم اباد لرستان رسیده بود و متاسفانه بیشتر مدارس از این وضع اطلاع داشتند ولی اقدامی نکردند اموزش و پرورش هم خیلی راحت مساله رو مسکوت گذاشت و خیلی ناجوان مردانه به همه بچه ها یک نمره خیلی پایین در حد قبولی داد و حق بچه های ممتاز که زحمت زیادی کشیده بودند ضایع شد و صدای ما هم به جایی نرسید

  • milad

    واقعا که
    من رفیقایی داشتم که با 500 هزار تومان همهی سوالات تجربی را خریده بودند و قیمت هر درس 100تومان
    این ناعادلانه است باید تاثیر امتحان نهایی در کنکور 97 حذف شود لطفا پیگیری کنید.

  • ناشناس

    من هم دانش اموز سوم شيراز ناحيه 2 هستم و عينا شاهد داشتن سوالات امتحانات توسط تعداد زيادي از دانش اموزان بودم و وقتي اين موضوع رو به يكي از كاركنان مدرسمون گفتم در جواب با عصبانيت گفت فقط يك منطقه خاص از تهران اين سوالات رو داشتن و اگر هم قرار بشه تصميمي گرفته بشه فقط واسه بچه هاي همون منطقه از تهران هست!!!!! در صورتي كه گفتم بچه هاي ما تمام سوالات رو داشتن..اين يعني چي؟؟عدالت توي اين مملكت معنايي نداره؟!!!!!!

  • ناشناس

    چون سوالات امتحانات نهایی در کل کشور لو رفتند ودانش آموزان سوالات امتحان را قبل از امتحان خریدند برای برقراری عدالت نباید معدل در کنکور ۹۷تاثیر داده شود

  • نتیجه لورفتن چی شد

  • کاربر سایت

    حوزه امتحانات وضعش افتضاحه .بچه ها با گوشی از سوالات عکس تلگرام می کنن برا کسی که از قبل باهاش هماهنگ کردن جوابها رو با تلگرام می گیرن و 20 میشن .خرید سوالات هم که یک طرف قضیه هست اونوقت میخوان کنکور هم حذف کنن تا بر اساس معدل بشه ....

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه