English

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

بیماران اعصاب و روان در طرح تحول سلامت فراموش شدند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نبود سیاست های لازم برای حمایت از بیماران اعصاب و روان در طرح تحول سلامت انتقاد کرد.

بیماران اعصاب و روان در طرح تحول سلامت فراموش شدند

به گزارش خبرگزاری موج، همایون هاشمی درباره ضرورت توجه به بهداشت سلامت روان گفت: رسیدگی به این موضوع و توسعه سلامت روان از موضوعاتی است که باید در اولویت قرار گیرد زیرا امروزه اضطراب ها و نگرانی های زیادی دامن گیر افراد شده که می تواند زمینه ساز مشکلات اعصاب و روان باشد.

وی ادامه داد: شرایط ایران نسبت به سایر کشورها در زمینه افسردگی‌ها نگران کننده است و باید تمهیدات ویژه ای در این راستا اتخاذ شود این درحالی است که امروزه مشکلات اقتصادی و بیکاری نیز دامن گیر بخش عمده ای از جامعه شده است.

هاشمی تصریح کرد: سلامت روان باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد و باید سازمان‌های تخصصی در این حوزه مانند سازمان بهزیستی و مجموعه های روانشناسی وارد عمل شوند و آموزش خانواده ها در سطوح مختلف را مدنظر قرار دهند.

وی یادآور شد: انجام مشاوره های مختلف برای بهبود وضعیت اعصاب و روان ضروری است و حتی می تواند در حوزه پیشگیری نیز موثر باشد در برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی هایی شد تا از این بیماران حمایت شود و اعتباراتی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

هاشمی تصریح کرد: مشکلات روانی و اجتماعی در پی عدم توجه به مشکلات اعصاب و روان است و می تواند مانع توسعه کشور شود این درحالی است که در طرح تحول سلامت به شدت کمبود این جایگاه احساس می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح تحول سلامت حوزه بهداشت روان از موضوعاتی است که وزارت بهداشت در دولت بعد باید با جدیت آن را پیگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه