English

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

کشف بیش از ۱۰ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور طی یک هفته اخیر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 10 تن و ‏‏756 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان طی یک هفته اخیر خبر داد.

کشف بیش از 10 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور طی یک هفته اخیر

به گزارش خبرگزاری موج، اسداله هادی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت 10756 کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 10024 کیلوگرم بوده است که 93 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز 594 کیلوگرم حشیش، 2 کیلوگرم مرفین، 41 کیلوگرم هروئین و‏‏ 20 کیلوگرم شیشه ‏‏و 65 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی 1376 ‏فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود 7.8 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت 1492 عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین آن به تعداد 829  عدد مربوط به استان فارس و 500 عدد به استان آذربایجان غربی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 79 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با 3977 کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان  است که معادل 37 درصد کشفیات کشور است و استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، و خراسان رضوی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد بیان داشت: همچنین در این مدت ‏128 دستگاه خودرو، 35 دستگاه موتور سیکلت و 3 قبضه سلاح‏ و 505 دستگاه تلفن ‏توقیف شد.

هادی نژاد گفت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور 191 قاچاقچی، 656 توزیع‌کننده و خرده‌فروش و 2596  نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه