English

داور مسابقه ملی مناظره دانشجویی:

مناظره دانشجویی التهاب فضای فرهنگی را کنترل می کند

داور مرحله نیمه نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان گفت: تجربه مسابقات مناظره، التهاب فضای فرهنگی کشور را کنترل می کند.

مناظره دانشجویی التهاب فضای فرهنگی را کنترل می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، اصل برگزاری مناظره را یکی از بزرگترین خدمات های فرهنگی به کشور برشمرد که می‌توان به دانشجویان و به فضای علمی کشور ارائه کرد و در این باره افزود: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران موقعیتی را برای تجربه و تمرین اندیشیدن و گفتگو کردن فراهم می کند.

وی ادامه داد: مناظره فضایی را ایجاد می کند که دانشجویان در آن یاد می گیرند که طرف مقابل را بپذیرند و یاد می گیرند چگونه حرف خودشان را در یک قالب و چهارچوب مشخص به جهت زمان، آداب و آیین نامه محتوای به مخاطب عرضه کنند. این موضوع در رشته هایی مانند حقوق، ارتباطات، ادیان و علوم سیاسی اهمیت دوچندان هم پیدا می کند.

داورمرحله نیمه نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران ادامه داد: خوشبختانه تجربه ای که جهاد دانشگاهی در چند سال اخیر در این خصوص داشته کمک کرده است که این پنج دوره گذشته با موفقیت بیشتری هم از جهت تعداد شرکت کنندگان و هم از جهت تسلط بیشتر در اجرای خود مسابقات برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مناظره تمرینی برای زندگی علمی و آینده است، گفت: اینکه ما فضایی را فراهم کنیم که چنین موضوعاتی در یک چهارچوب کاملا دقیق و حساب شده و با نظارت وارزیابی کامل مورد بحث و گفتگو قرار گیرد، آموزش و تمرینی برای آینده دانشجویان است که در صحنه اجتماع، کار علمی، آکادمیک و در فضای زندگی اجتماعی و سیاسی می توانند از این تجربه ها استفاده کنند.

زائری تصریح کرد: اگر این مسابقات با دقت و قوت دنبال شود، امید این می رود که در آینده کشور کسانی که در رقابت های انتخابات سیاسی شرکت می کنند بتوانند با تسلط و قدرت و جامعیت بیشتری این کارها را انجام دهند.

وی ادامه داد: این مسابقات تمرین و تجربه ای است برای اینکه اگر بعدها هرکدام از این دانشجویان مسئولیتی پیدا کرد بتواند در یک گفتگوی رسانه ای و یا سخنرانی برای مخاطب عام قوی تر عمل کند و انسجام بیشتری در محتوا و ارائه بیان آن محتوا پیدا کند.

داور مرحله نیمه نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تصریح کرد: اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای این اتفاق باید بیشتر باشد. درست است که در حال حاضر در فضای رسانه ای اطلاع رسانی انجام می شود اما این ظرفیت وجود دارد که در محیط اجتماعی این قصه بازتاب پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله تنها به دانشجویان خلاصه نمی شود و تجربه ای است که برای کل فضای فرهنگی کشور ارزشمند است. مخصوصا در حال حاضر که بخاطر تنش ها و اختلافات، فضاهای ملتهبی ایجاد شد که این الگو برای آن بسیار قابل ملاحظه و مطالعه خواهد بود.

 ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از اسفندماه سال ۹۵ در سطح دانشگاه های سراسر کشور آغاز شده که تاکنون تعداد ۴۰۲ تیم به رقابت پرداختند و از ۳۸ واحدی که برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کرده، مسابقات ۲۵ واحد به اتمام رسیده که این تعداد شامل ۲۰ واحد استانی و ۵ واحد دانشگاهی بوده است.

مسابقات مرحله اول ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تا پایان تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن تیم های برگزیده به مرحله منطقه ای مسابقات راه پیدا می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه