English

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

وظیفه مشاوران تعیین تکلیف برای دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وظیفه مشاوران تعیین تکلیف برای دانش‌آموزان نیست، گفت: متناسب با توسعه متوازن، باید الگوی خاصی ارائه دهیم تا 50 درصد دانش‌آموزان در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل شوند.

وظیفه مشاوران تعیین تکلیف برای دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مجریان هدایت تحصیلی مناطق 5 کشور در ساری، اظهار داشت: هدف هدایت تحصیلی، انتخاب آگاهانه و آزادانه دانش‌آموز است بنابراین باید آگاهی لازم به دانش‌آموز داده شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مشاوران تعیین تکلیف برای دانش‌آموزان نیست، تصریح کرد: مشاور باید با آگاهی‌بخشی ثمربخش منجر به جهت‌دار شدن انتخاب خانواده و دانش‌آموز شود.

فیض با اشاره به اینکه کشور نیازمند انواع تخصص‌هاست، خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند نیروهایی است که در شاخه نظری و کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای تحصیل کرده و وارد بازار کار شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، توسعه متوازن را نیاز ملی دانست و گفت: هدف از توسعه متوازن منحصر به تحصیل دانش‌آموز در یک رشته خاص نیست بلکه متناسب با توسعه متوازن، باید الگوی خاصی ارائه دهیم تا 50 درصد دانش‌آموزان در شاخه فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل شوند.

وی با بیان اینکه متقاضی رشته تجربی، زیاد است، افزود: در کنکور تجربی از هر 30 نفر، یک نفر در رشته پزشکی پذیرفته می‌شود؛ باید سعی کنیم آگاهی‌ها به‌گونه‌ای باشد تا رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش پررنگ‌تر جلوه داده شود.

فیض در موضوع هدایت تحصیلی، انتخاب نهایی را بعد از تلاش‌ها و آگاهی‌های لازم بر عهده دانش‌آموز دانست و اذعان کرد: آموزش و پرورش موظف است با استفاده از امکانات دولتی و غیردولتی که در اختیار دارد پاسخگوی حداکثری برای دانش‌آموزان باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس فرم شماره 6، هدایت تحصیلی برای دانش‌آموز به صورت انفرادی صورت می‌گیرد، افزود: دانش‌آموز طبق ترکیب آزمون رغبت و توانایی فردی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی فرم شماره 7 را در هدایت تحصیلی قیاس دانش‌آموز با سایر دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: اگر دانش‌آموز در مقایسه با سایر دانش‌آموزان در گروه «ب» قرار گرفت اول باید دانش‌آموز گروه «الف» ثبت‌نام و سپس در روز مقرر دانش‌آموزان گروه «ب» و همینطور به ترتیب «ج» و «د» ثبت‌نام کنند.

فیض ادامه داد: باید نظام جامع هدایت تحصیلی از پایه ابتدایی شروع و تا پایه نهم ادامه پیدا کند چرا که در فاصله چند ماه نمی‌شود آینده دانش آموز را رقم زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی