English

معاون رئیس جمهور:

راهنمای گردشگری را به عنوان یک شغل معرفی می‌کنیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص بیمه راهنمایان گردشگری گفت: راهنمای گردشگری را به عنوان یک شغل معرفی می‌کنیم تا در مرحله بعد بتوانیم بیمه آنان را حل کنیم.

راهنمای گردشگری را به عنوان یک شغل معرفی می‌کنیم

 به گزارش خبرگزاری موج، زهرا احمدی‌پور در نشست با فعالان بخش خصوصی گردشگری با بیان اینکه تبریز 2018 نماد گردشگری ایران است، تاکید کرد: نگاه دولت به این رویداد بسیار خوب است و باید از ظرفیت‌های خود در این سال نهایت استفاده را بکنیم، صرفاً برگزاری چند نمایشگاه و دعوت چند مهمان قابل قبول نیست و باید از تک تک روزهای این سال استفاده کنیم.  نگاه ما به تبریز 2018 به عنوان یک رویداد ملی است که می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری کشور باشد.   

وی در خصوص وجود مشکلات برای فعالان بخش خصوصی، یادآور شد: بخشی از مشکلات آنان در میان همه استان‌ها مشترک است که باید در قالب سیاست کلی دستورالعمل‌ها بازنگری شود و بخشی از مشکلات مربوط به خود استان می‌باشد و ضروری است این موارد دسته‌بندی و پیگیری شود تا بتوانیم فرصت‌های روان‌سازی را فراهم کنیم.   

احمدی پور، مشارکت بانک‌ها، بیمه و ارزش افزوده برای فعالان بخش خصوصی را از موضوعات مهم دانست که باید حل شود و اعلام کرد: برای تبریز 2018 نمایشگاه ها و همایش‌های بین المللی کشور در تبریز برگزار خواهیم کرد.   

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور باید ابتدا از ظرفیت‌ها و توانمندی بخش خصوصی اطلاع داشته باشد تا بتواند براساس این موارد با دیگر دستگاه‌ها برای حل مشکلات و گرفتن امتیازات رایزنی کند.   

وی با اشاره به اینکه برای تبریز 2018 زمان کوتاهی داریم، گفت: باید سریعاً وارد عمل شویم و امکانات را برای این امر فراهم کنیم تا تبریز تبدیل به الگویی برای سایر شهرهای کشورمان باشد.   

احمدی‌پور فعالان بخش خصوصی را مکمل بخش های دولتی دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت‌های بخش گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی بهره برده و فرصت‌های جدیدی را خلق کرد و فرصت اشتغال را برای روستائیان نیز فراهم کرد.   

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت صنایع دستی در استان گفت: می توان کیوسک‌هایی را هم چون سایر استان‌ها برای فروشندگان صنایع دستی تدارک دید و به صورت رایگان غرفه‌های نمایشگاه‌ها را به آنان به مدت یکسال اجاره داد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه