English

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا:

مبارزه با موادمخدر تنها به پلیس مربوط نمی‌شود

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: بحث مبارزه با موادمخدر صرفا مربوط به پلیس نیست بلکه این موضوع یک ماموریت فرابخشی است و همکاری همه دستگاه ها و سازمان های مربوط در این موضوع بسیار مهم و ضروری است.

مبارزه با موادمخدر تنها به پلیس مربوط نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمدمسعود زاهدیان در کمیسیون پشتیبانی عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد گفت: بحث موادمخدر موضوع جدیدی در نیروی انتظامی نیست و همه از اهمیت مبارزه با موادمخدر در جهت رشد و شکوفایی کشور آگاه هستند.

وی با اشاره به شعار سال "اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال" و ضمن تاکید بر اهمیت مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد مشاهده می کنیم نیرویی که باید مشغول تولید و اشتغال باشد از موادمخدر آسیب دیده است.

سردار زاهدیان ضمن اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه همه جانبه با موادمخدر خاطرنشان کرد: مهمترین آسیب جامعه، اعتیاد و موادمخدر است؛ چرا که اعتیاد ریشه در سایر آسیب ها به ویژه طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی دارد.

اولویت پلیس مبارزه با موادمخدر در سال 96

سردار زاهدیان درباره اولویت پلیس مبارزه با موادمخدر در سال 96 گفت: ماموریت های این پلیس در دو بخش ایجابی و سلبی تعریف شده که مبارزه با شبکه های توزیع محلی، شبکه های قاچاق عمده موادمخدر که تامین کننده موادمخدر شبکه های محلی هستند و عناصر اصلی که در امر قاچاق موادمخدر فعالیت دارند از اقدامات سلبی این پلیس است.

وی برخورد با معتادان متجاهر و ساماندهی وضعیت آنها در مراکز ترک اعتیاد را از دیگر برنامه های سلبی این پلیس برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه اقدامات ایجابی؛ پیشگیری از اعتیاد، انجام برنامه های آموزشی در محیط های مختلف، آموزش برای خانواده ها از طریق رسانه ها و حضور کارکنان پلیس در مجموعه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر این برنامه هاست.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا اجرای برنامه های پیشگیری را یکی از عوامل موثر در کاهش اثرات تخریبی اعتیاد و موادمخدر دانست و گفت: به منظور پیشگیری و کمک به درمان اعتیاد، مراکز مشاوره اعتیاد در 14 مرکز در سطح کشور راه اندازی شده که یکی از این مراکز در استان یزد در مرکز مشاوره معاونت اجتماعی دایر می باشد.

وی ضمن اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی استان یزد و قرار گرفتن در مسیر عبور موادمخدر افزود: استان یزد با برنامه ریزی مدون و هدفمند به مبارزه با موادمخدر پرداخته و در این خصوص توفیقات خوبی را نیز به دست آورده است.

سردار زاهدیان اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد را در حد بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مسیرهای عبوری این استان با کنترل وسیع و همه جانبه تحت پوشش اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مبارزه با سوداگران مرگ در دستور کار پلیس است خاطرنشان کرد: مبارزه با اعتیاد و موادمخدر در پیشگیری از سایر جرایم و آسیب ها از جمله سرقت، کودکان کار، جرایم خشن، قتل، اختلافات خانوادگی و ... نیز نقش دارد.

براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در خاتمه به افرادی که در این حوزه فعالیت های مجرمانه دارند هشدارداد: پلیس با این پدیده به شدت برخورد قانونی خواهد کرد و بهتر است که این افراد رفتار خود را اصلاح کرده و از دست زدن به اعمال بزهکارانه که امنیت شهروندان را به خطر می اندازد خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی