English

آیت‌الله مکارم شیرازی:

نامزدها مشکلات کشور را بزرگ جلوه ندهند

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی کشور، اقتصادی است گفت: با اینکه مشکلات اقتصادی بسیار مهم و در اولویت است، اما مشکلات کشور منحصر به این موضوع نیست، بلکه آمار بالای طلاق، مواد مخدر، مفاسد فضای مجازی و سایر آسیب‌های اجتماعی نیز مهم و پرداختن به آنها ضروریست.

نامزدها مشکلات کشور را بزرگ جلوه ندهند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه (۱۳ اردیهشت) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به اهمیت انتخابات و لزوم توجه نامزدهای انتخاباتی به اخلاق گفت: امیدواریم که برادرانی که نامزد شده‌اند، در مناظرات یا سایر برنامه‌های تبلیغی خود ضمن رعایت اخلاق، به سه نکته مهم توجه داشته باشند.

وی در بیان توصیه اول خود به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدهای انتخابات سعی کنند در این مدت مردم را به آینده امیدوار سازند و به گونه‌ای مشکلات کشور را بزرگ جلوه ندهند که مردم ناامید شوند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: امید در زندگی بسیار خوب و تاثیرگذار است و بسیاری از انحرافات و کجی‌ها مانند تنبلی و سستی به خاطر نبودن انگیزه و امیدِ کافی در زندگی است، لذا کاندیداها درباه آینده به مردم امید بدهند.

در انتقاد کردن نکات مثبت نیز ذکر شود

آیت‌الله مکارم شیرازی در توصیه دوم به نامزدهای انتخاباتی گفت: در انتقادهای خود از دیگر نامزدها ابتدا به ذکر نقاط قوت و خوبی‌هایی که انجام داده است بپردازید، سپس از او انتقاد کنید؛ چرا که این روش موثرتر است، نه اینکه تنها به ذکر نقاط ضعف و منفی طرف مقابل بپردازید و خوبی‌های او را نبینید.

وی با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی کشور اقتصادی است، در توصیه سوم خود تاکید کرد: با اینکه مشکلات اقتصادی بسیار مهم و در اولویت است، اما مشکلات کشور منحصر به این موضوع نیست، بلکه آمار بالای طلاق، مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی نیز مهم است.

نامزدهای انتخابات برای اصلاح فضای مجازی نیز برنامه ارائه دهند

این مرجع تقلید افزود: فضای مجازی که یکی از دلایل عمده از بین رفتن خانواده‌ها شده و مفاسد زیادی دارد، باید مد نظر نامزدها باشد و برای اصلاح آن برنامه ارائه دهند، نه اینکه همه مشکلات کشور را منحصر به مشکلات اقتصادی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه