English

رئیس جمعیت هلال احمر:

هنوز از زلزله‌ درس نگرفته‌ایم/پیشگیری نیازمند اقدام جدی است

رئیس جمعیت هلال احمر در جمع نمایندگان مردم در تبریز تاکید کرد: پاسخ به حادثه زمانی کامل می‌شود که فاز پیشگیری و کاهش ریسک قبل از بحران به طور کامل اجرا شود.

هنوز از زلزله‌ درس نگرفته‌ایم/پیشگیری نیازمند اقدام جدی است

به گزارش خبرگزاری موج، در نشستی که صبح 28 فروردین به منظور گزارش دستگاه‌ها به نمایندگان مجلس در خصوص سیل آذربایجان شرقی و در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، دکتر ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در ابتدا این سانحه را به خانواده‌های داغدار تسلیت گفت و از پاسخگویی و اقدامات دستگاه‌های مشارکت کننده در سیل آذربایجان شرقی تشکر کرد.

وی به قابلیت پیش بینی و پیشگیری سیل اشاره کرد و افزود: با وجود این، باید فکر شود با چه کارهایی می‌توانیم از خسارت‌ها کم کنیم. پاسخ به حادثه زمانی کامل می‌شود که فاز پیشگیری و کاهش ریسک به طور کامل اجرا شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با انتقاد از کمبود بودجه برای پاسخگویی به سوانح و حوادث، تصریح کرد: هلال احمر برای استفاده از اعتبارات خود در مواد 10 و 12 ( از محل ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران) گرفتاری‌های زیادی دارد.

ضیائی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییرات اقلیمی در کشور اشاره کرد و آمار حوادث به دلیل تغییرات اقلیمی را بالا دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: اگر پیشگیری، کاهش ریسک و خطرپذیری نکنیم، در پاسخگویی به سوانح با مشکل مواجه خواهیم شد. بنابراین نیازمند اقدام جدی در این خصوص هستیم.

ضیائی همچنین به مقاله‌ای که در سال 2015 در خصوص سه زمین لرزه بزرگ کشورمان، طبس، رودبار و بم منتشر شده بود ، اشاره کرد که با وجود تلفات زیاد هنوز از این زلزله‌ها درسی گرفته نشده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: هلال احمر با تمام امکانات در خدمت است و امیدواریم این گونه جلسات برای انجام خدمات بهتر کمک کننده باشند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، در این نشست، سعید کنعانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی نیز گزارش اقدامات هلال احمر استان از پیش از شروع سیل تا آخرین آمار امدادرسانی به سیل زدگان را تشریح کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه