English

کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با موج:

هوای غالب نقاط کشور آخر هفته بارانی است

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی در اواخر هفته به کشور خبرداد و گفت: این سامانه بارشی اواخر وقت پنجشنبه وارد کشور خواهد شد و غرب، شمال، مرکز و شمال شرق کشور را با بارشهای مناسب باران مواجه خواهد کرد.

هوای غالب نقاط کشور آخر هفته بارانی است

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره وضعیت جوی سه‌ روز آینده کشور اظهار کرد: موجی بارشی امروز از نواحی غرب وارد کشور خواهد شد و طی ساعتهای آینده برخی از مناطق غربی، مرکزی و شمال شرق را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی باعث بارشهای پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد موقتی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی خواهد شد؛ این موج بارشی رفته رفته در اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی امروز و فردا وزش باد نسبتاً شدید در جنوب تهران، جنوب سمنان، قم، مرکزی، شمال اصفهان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که پدیده گردوخاک را به‌دنبال خواهد داشت.

نقشینه از ورود سامانه بارشی جدیدی در اواخر وقت روز پنجشنبه خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی از غرب کشور وارد خواهد شد و تا روز شنبه بخشهای عمده‌ای از غرب، شمال غرب، مرکز و شمال شرق را در برمی‌گیرد و موجب بارشهای باران و رگبار خواهد شد.

وی افزود:‌از ظهر پنجشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گرد و غبار در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود که اطلاعیه‌های لازم در این باره صادر خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی شور ارومیه با دو درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 37 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز در گرمترین لحظات به 24 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی کاهش می‌یابد.

به گفته نقشینه، تهران امروز و فردا آسمانی ابری همراه با بارشهای پراکنده باران خواهد داشت و روز پنجشنبه بارشها قطع می‌شود که مجدداً در اواخر وقت روز جمعه و شنبه تهران بارانی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه