English

آغاز همکاری دانشگاه امام رضا(ع) با «کانون پتنت» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مسوول ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از آغاز همکاری این دانشگاه با کانون پتنت ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

آغاز همکاری دانشگاه امام رضا(ع) با «کانون پتنت» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی گنجی با اشاره به این خبر عنوان کرد: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در راستای حمایت و حفاظت از دستاوردهای علمی و فناوری دانشجویان و محققان همکاری خود را با کانون پتنت ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرده است که دفتر مالکیت فکری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) از این پس به عنوان دفتر همکار با این نهاد شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه، کشورها در ازای شفاف‌سازی دستاوردهای پژوهشگران و محققان یک حقوق عمومی را برای آنان در نظر می‌گیرند که به آن «پتنت» گفته می‌شود، ابراز کرد: در راستای حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مخترعانی که قصد دارند در دفاتر ثبت اختراع بین‌المللی اختراعات خود را ثبت کنند، حمایتی در قالب آیین‌نامه حمایت از ثبت اختراع خارجی صورت می‌گیرد.

مسئول ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی، اطمینان از حفاظت حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آن‌هاست، از این رو نظام‏های مالکیت فکری و به ویژه نظام ثبت اختراع (پتنت) با هدف ثبت رسمی این دستاوردها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‏‌ها و ابتکاراتشان در کشورهای مختلف ایجاد شده است.

گنجی همچنین حمایت از ثبت اختراع در ادارات و ثبت اختراع بین المللی، عدم افشای نتایج با ارزش حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان یا پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب مقاله و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و نخبگان علمی و صنعتی را از ماموریت‌های کانون پتنت ایران دانست.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: این اتفاق در حوزه نگرش تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از محققانی است که به سمت تولید محصولات و دستاوردهای دانش بنیان می‌روند و این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. دانشگاه امام رضا(ع) نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام به همکاری با این کانون کرده است.

گنجی ادامه داد: از نخستین برنامه‌های کاری، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نحوه ثبت پتنت و قوانین این حوزه ویژه اساتید هیئت علمی است که توسط دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) دراواسط اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی