English

واکنش کانون‌ انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران به رفتار تامل برانگیز وزیر راه با خبرنگار

کانون انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران در بیانیه‌ای نسبت به رفتار تامل برانگیز وزیر راه و شهرسازی با خبرنگار زن مسلمان جامعه رسانه‌ای ایران واکنش نشان داد.

واکنش کانون‌ انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران به رفتار تامل برانگیز وزیر راه با خبرنگار

به گزارش خبرگزاری موج، کانون انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران در این بیانیه با تاکید بر نقش بی‌بدیل رسانه در انتشار اخبار و گزارشات پیرامون توانمندی‌های مدیریتی دولتمردان و مدیران ارشد اجرایی و همچنین موفقیت‌ها در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های آنان، آمده است: خبرنگاران و تصویرپردازان با حضور در لایه‌های مختلف افکارعمومی با رصد میدانی عملکردها و رفتارها و گفتارها نقش میزان الحراره جامعه را ایفا می‌کنند و مدیران و مسئولان ارشد اجرایی را در تحقق برنامه‌ها و طرح‌ها یاری‌ می‌دهند.

واکنش کانون‌ انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران به رفتار تامل برانگیز وزیر راه با خبرنگار واکنش کانون‌ انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران به رفتار تامل برانگیز وزیر راه با خبرنگار

متن این بیانیه‌ به شرح زیر است:

رسانه‌ اعم از دیداری و شنیداری نقش بی‌بدیلی در تعاملات میان مردم و مسئولان بر عهده دارد. این نقش بی‌بدیل یک واقعیت مسلم و موضوعی انکار‌ناپذیر است.

روزانه هزاران خبر، گفت‌وگو،‌ یادداشت و گزارش منضم به تصاویر در ژست‌های مختلف درباره دولتمردان و مدیران ارشد اجرایی کشور روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی،‌خروجی خبرگزاری‌ها و صفحات رنگین‌ مطبوعات فراروی افکار عمومی قرار می‌گیرد.

دولتمردان و مدیران اجرایی همواره رسانه‌ را در بازتاب مراسم‌های متنوع و برنامه‌های خبری خود فرا خوانده و می‌خوانند.

خبرنگاران و تصویرپردازان با حضور در لایه‌های مختلف افکارعمومی با رصد میدانی عملکردها و رفتارها و گفتارها نقش میزان الحراره جامعه را ایفا می‌کنند و مدیران و مسئولان ارشد اجرایی را در تحقق برنامه‌ها و طرح‌ها یاری‌ می‌دهند.

انتشار هزاران گفت‌وگوی کوتاه و بلند رسانه‌ای با مدیران و دولتمردان گواه این واقعیت است که رسانه تریبونی را با میلیون‌ها مخاطب برای مقامات مسئول فراهم ساخته تا کارنامه‌ای از طرح‌ها و کارکردها و عملکردهای خود فراروی افکار عمومی قرار دهند و طبعا این سازوکار رسانه‌ای نقش بسیار موثری در تداوم مدیریت و بلکه ارتقای جایگاه مدیریتی آنان داشته و دارد.

برخورد تند و عتاب‌گونه دولتمردان و مدیران ارشد وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه شایسته تلاش صادقانه اصحاب قلم و رسانه‌ نیست و بی‌تردید جایگاه دولتمردان و مدیران را در نگاه افکارعمومی تنزل خواهد داد.

نگاهی به کارکرد رسانه در سه دهه اخیر نشان می‌دهد که اصحاب رسانه‌ بدون هیچ چشمداشتی با تلاشی ستایش برانگیز و مجاهدت‌گونه در نقش مکمل روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها به بازتاب کارکردها، موفقیت‌ها و توانمندی‌ها می‌پردازند و همچنین با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی موضوعات و رویدادهای روز جامعه و کنش‌ها و واکنش‌های آحاد جامعه نسبت به طرح‌ها و برنامه‌ها را رصد کرده و در فرصت‌های به‌هنگام ، درباره نقاط قوت و ضعف طرح‌ها و برنامه‌ها از نگاه کارشناسان و مردم در قالب نشست‌های خبری و حواشی‌ برنامه‌های رسمی با مدیران ارشد اجرایی به گفت‌وگو می‌نشینند. حاصل این تعامل و همکاری و همراهی ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی نسبت به عملکردها بوده است. اما متاسفانه در موارد بسیاری مقام مسئول هیچ سئوال انتقادی را نسبت به برنامه‌، طرح و رفتار و گفتار خود بر‌نمی‌تابد و خشمگینانه اصحاب رسانه و مدیران رسانه‌ای را نشانه‌ می‌رود که این شایسته رفتار صادقانه اصحاب رسانه نیست.

بی‌تردید مدیران و به ویژه دولتمردان،‌ نقش موثری در تقویت تعامل و همکاری فی‌مابین میان رسانه‌های گروهی و دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی را دارند و باید به این نقش وفادار بمانند.

رفتار تند و ناشایست آقای آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی با یک خبرنگار در حاشیه جلسه هیئت دولت و پرخاشگری زننده وی در واکنش به یک سئوال که حق طبیعی هر صاحب فکر و قلمی است ، از مصادیق تلخ برخورد نامناسب با خبرنگاران بوده که هرگز قابل اغماض و توجیه نیست.

کانون انجمن‌های صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران با تقبییح این اقدام با دلجویی و عذرخواهی وزیر محترم را حداقل اقدام لازم در راستای دفاع از حریم حقوق شهروندی می‌داند.

امید است از این پس شاهد تکرار چنین رفتارهایی از سوی مسئولان نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه