English

سه استانی که اوج تصادفات نوروزی هستند

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر به تشریح امدادرسانی در نوروز پرداخت.

سه استانی که اوج تصادفات نوروزی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی سلیمی در تشریح خدمات امدادی این جمعیت در ایام نوروز 96؛ با بیان اینکه طرح نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه 95 آغاز شده، افزود: یک هزار و 335 پایگاه امدادی در محورهای مواصلاتی با حضور روزانه 5 هزار و 400 نیروی داوطلب در حال خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی هستند و امدادگران توانسته اند در این مدت به 3 هزار و 418 ماموریت ترافیکی پاسخ بدهند.

مازندران، خوزستان و فارس در صدر میزان پوشش عملیات ترافیکی

سلیمی با بیان اینکه عملیات امدادی هلال احمر نسبت به سال قبل، 3 درصد کاهش یافته است، افزود: بیشترین عملیات هلال احمر مربوط به رهاسازی است که با توجه به آمار، جمعیت هلال احمر استان مازندران با 288 مورد، بیشترین عملیات رهاسازی از حوادث ترافیکی را داشته و جمعیت هلال احمر استان های خوزستان با 248 مورد و فارس با 197 مورد در رتبه های بعدی بوده اند.

وی در ادامه به استفاده از 24 فروند بالگرد امدادی هلال احمر در ایام نوروز در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ناوگان امداد هوایی هلال احمر نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد داشته تا بتوانیم خدمات امدادی لازم را در کمترین زمان ممکن ارائه دهیم که از 25 اسفندماه گذشته تا 9 فروردین جاری، 313 سورتی پرواز امدادی نیز داشته ایم.

هماهنگی بی نظیر جمعیت با سایر نهادهای خدمت رسان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هماهنگی، همدلی و همفکری بی نظیر این جمعیت با اورژانس و سایر نهادهای خدمت رسان کشور در ایام نوروز تاکید کرد: هر جا مسیر بسته و یا ترافیک باشد، خدمات امدادی از طریق بالگرد ارائه می شود و در این خصوص به استانها تفویض اختیار شده تا در صورت نیاز به بالگرد، در زمان کوتاهی خدمات لازم ارائه شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: برای کاهش میزان تلفات مصدومان حوادث در مسیر محل سانحه تا مراکز درمانی، تجهیزات لجستیکی هلال احمر افزایش یافته و 10 هزار امدادگر نیز دوره های بازآموزی را برای خدمت رسانی در ایام نوروز گذرانده اند.

وی با اشاره به حضور 150 پزشک در قالب طرح داوطلب یار امداد و نجات در پایگاه های نوروزی هلال احمر برای ارائه خدمات پزشکی لازم در صورت نیاز، تاکید کرد: هم در حوزه سازمان جوانان و هم در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در سالهای اخیر برای ایجاد تغییر رفتار در رانندگان و برای فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات جاده ای طرح های بسیار خوبی اجرا شده است.

اجرای طرح خادم در یک هزار پایگاه و پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به خدمات داوطلبانه امدادگران و جوانان در جمعیت، گفت: علاوه بر امدادگران، اعضای جوان هلال در یک هزار پایگاه و پست نوروزی نیز فعالیت دارند که اکثر آنها دارای مدارک تخصصی و فنی هستند و امیدواریم بتوانیم از این سرمایه عظیم اجتماعی استفاده مناسب داشته باشیم.

به گفته سلیمی، معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر، طرح خادم را به صورت ملی به اجرا درآورده است که در تمام یک هزار پایگاه نوروزی این جمعیت در مبادی ورودی شهرها، جوانان هلال احمر در حال ارائه آموزش های این طرح به هموطنان علاقه مند هستند. علاوه بر این، طرح خادم در 12 جلسه مراجعه حضوری به در منازل شهروندان در سطح کشور به صورت پایلوت در حال اجراست که امیدواریم با افزایش آموزش های خودامدادی، به کاهش اثرات حوادث کمک کنیم.

وی با بیان اینکه امداد نوروزی امسال با امداد زمستانی آمیخته بود، تاکید کرد: بیش از 4 هزار نفر در برف و کولاک اخیر در ایام نوروز از خدمات امدادی هلال احمر بهره بردند و در 15 استان و 169 شهر و روستا که از روز سوم تا هشتم فروردین درگیر سیل و آبگرفتگی بودند، بیش از 8 هزار و 600 تن امدادرسانی شده و 35 نفر را نیز به طور قطعی از مرگ نجات دادیم همچنین 2 هزار و 500 تُن مواد غذایی توسط بالگرد هلال احمر به این مناطق انتقال داده و توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به فعالیت تیم های واکنش سریع هلال احمر نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیری های رئیس جمعیت هلال احمر در هر مرکز استان در مرحله اول، 15 نیرو که امکان حضور در تمامی حوادث متصور را داشته باشند، 4 هزار نفر ساعت آموزش های تخصصی دیدند و از اول فروردین 96 در ستادها مستقر شده اند تا در سریعترین زمان ممکن خدمات لازم را ارائه دهند. همچنین در مرحله بعد، در هر شعبه از جمعیت هلال احمر در سراسر کشور، 9 نفر آموزش های تخصصی در این زمینه خواهد دید تا تیم های واکنش سریع بیشتری در اختیار داشته باشیم.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تفویض اختیار به جمعیت هلال احمر مراکز استانها برای استفاده از بالگردهای امدادی در مواقع لزوم خبر داد و گفت: هلال احمر برای کمک به کاهش حوادث جاده ای، ضمن تلاش برای فرهنگ سازی، تجهیزات لجستیکی و ناوگان امدادی خود را نیز تقویت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی