English

میرزاده اعلام کرد

برنامه‌های دانشگاه آزاد برای توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه 6 میلیون از 12 میلیون دانشجوی کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: به منظور توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

برنامه‌های دانشگاه آزاد برای توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر حمید میرزاده امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با اشاره به ایجاد قرارگاه مشترک علم و فناوری افزود: این قرارگاه در 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: امروز پس از سال‌ها، رهنمودها و توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، باعث شده است که خیزش و نهضت نرم‌افزاری در حوزه علم و فناوری و کارآفرینی ایجاد شود و از سوی دیگر دانشمندان ایرانی به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری به جایگاه شایسته برسند.

میرزاده با تاکید بر اینکه ایرانیان همواره در تولید علم جهان مشارکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس با تاسیس دانشگاه آزاد 6 میلیون از 12 میلیون دانشجوی کشور در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند؛ ضمن آنکه این دانشگاه در تولید علم جهان رتبه 158 را کسب کرده‌ است.

رئیس دانشگاه آزاد کسب این مقام را حاصل تلاش‌های 40 واحد دانشگاه آزاد ذکر کرد و گفت: ما امیدواریم که سایر واحدهای دانشگاه آزاد نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه آزاد با سایر نهادها گفت: این دانشگاه علاوه بر امضای تفاهم‌نامه با سازمان بسیج علمی، همکاری‌های علمی با سپاه آغاز کرده است؛ ضمن آنکه با امضای تفاهم‌نامه‌ای در جهت حفظ آثار دفاع مقدس گام برمی‌داریم.

میرزاده امضای تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح و موزه دفاع مقدس را از دیگر همکاری‌های این دانشگاه با سایر نهادها نام برد و خاطرنشان کرد: طبق فرمان مقام معظم رهبری در سند علم و فناوری، ایران باید تا سال 1404، 50 درصد تولید ناخالص ملی را از طریق اقتصاد دانش‌بنیان تامین کند که مخاطب اول این پیام دانشگاه‌ها هستند.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار داریم که مطابق آن تاکنون 646 هسته فناور، 297 واحد فناوری، 110 شرکت دانش‌بنیان از نوع اول و 67 شرکت از نوع دوم در دانشگاه آزاد تشکیل شده است.

میرزاده با اشاره به ایجاد 109 مرکز رشد و 19 شهرک علمی در دانشگاه آزاد گفت: علاوه بر آن یک پارک علم و فناوری در تهران راه‌اندازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی