English

در گفت‌گو با موج عنوان شد

۵۰ درصد بازار آرایشی و بهداشتی کشور در قرق کالاهای قاچاق/ورود میلیاردها دلار کالای قاچاق

رئیس سازمان غذا و دارو از 50 درصد بازار آرایشی و بهداشتی کشور در قرق کالاهای قاچاق خبر داد و گفت: در شان کشور ما نیست که هنوز میلیاردها دلار کالای قاچاق وارد می شود.

50 درصد بازار آرایشی و بهداشتی کشور در قرق کالاهای قاچاق/ورود میلیاردها دلار کالای قاچاق

رسول دیناروند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی ستاد مبارزه با قاچاق وسازمان غذا و دارو، حدود ۱۰ درصد این مبلغ مربوط به قاچاق کالاهای سلامت است، به عبارت دیگر ۱۵ درصد بازار حدود ۱۰ میلیارد دلاری کالاهای سلامت به کالاهای قاچاق اختصاص دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه  در شان کشور ما نیست که هنوز میلیاردها دلار کالای قاچاق وارد می شود و واقعا جای سئوال است که چرا قاچاق در کشور ما جولان می‌دهد، گفت:  زیان های قاچاق کالاهای سلامت نسبت به سایر کالاها بیشتر است و زیان در این حوزه فقط اقتصادی نیست بلکه آسیب کالاهای قاچاق در این حوزه که عمدتا تقلبی هم هستند به سلامت مردم از زیان های اقتصادی آنها کمتر نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این مطلب که حوزه آرایشی و بهداشتی بیشتر گرفتار قاچاق است و برآورد می‌شود ۵۰ درصد بازار آرایشی و بهداشتی قاچاق است که عمده اینها تقلبی هستند، متأسفانه شبکه های مویرگی توزیع کالاهای قاچاق در کشور وجود دارد که از طریق کشورهای دیگر به طرق مختلف به کشورمان ارسال می شود که باید این مسئله جدی گرفته شود و برخورد شود.

دیناروندبا بیان اینکه بشدت باید با عرضه کالاهای قاچاق مقابله شود، افزود:  در واقع تقاضا هم باید محدود شود که البته با فراهم سازی راه‌های قانونی برای  پاسخگویی به نیازها میسر می‌شود. باید با حذف بوروکراسی، زمینه تامین قانونی کالاهای سلامت که تقاضا برای آن وجود دارد و امکان تأمین قانونی آنها وجود دارد فراهم کنیم. فرآیندهای اداری سختگیرانه باید اصلاح شوند و مسیر قانونی تامین کالاها تسهیل، شفاف و درست شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در خاتمه تصریح کرد:  مسیر قاچاق باید کاملا ناامن شود که بخشی از این اقدام مربوط به ما می‌شود و باید در سهم خود جدی باشیم و تحمل کالاهای قاچاق را نکنیم. هر جا و مکانی که کالاهای سلامت عرضه و به فروش می رسد مسئولیت نظارت با ما است و باید جدی گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه