English

در گفت‌وگو با موج عنوان شد

بررسی نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت در سال آینده؛ فردا

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از بررسی نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت در سال آینده از فردا خبر داد و گفت: این موضوع در کمیسیون عمران شورا بررسی می‌شود.

بررسی نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت در سال آینده؛ فردا

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره نرخ کرایه تاکسی در پایتخت اظهار داشت: لایحه نرخ کرایه های تاکسی در سال ۹۶ فردا سه شنبه در کمیسیون عمران  بررسی می شود، به طوری که در سال آینده کرایه های تاکسی افزایش اندکی خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه باید پذیرش افزایش نرخ ها را داشته باشد، گفت: در حال حاضر بیش از این جامعه توان پرداخت کرایه تاکسی ندارد و باید به گونه ای نرخ گذاری کنیم که امکان استفاده مسافران وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ روند افزایش نرخ کرایه به این صورت است که بعد از تایید فرمانداری و ابلاغ شورای شهر اجرایی شده و برچسب های جدید نصب می‌شود، اما با این حال ممکن است برخی از رانندگان تاکسی بالاتر از نرخ مصوب جدید از مسافر کرایه گرفته و تخلف کنند که اگر احیانا افرادی خودسرانه نسبت به افزایش نرخ مصوب اقدام کنند، مسافران می‌توانند با به خاطر سپردن شماره پلاک این خودروها و تماس با سامانه 1888 شکایت خود را ثبت کنند.

پس از ثبت شکایت، به صورت سیستماتیک این راننده متخلف به کمیته‌های انضباطی معرفی می‌شود. رأی صادره در کارنامه هوشمند این رانندگان ثبت و علاوه بر درج امتیاز منفی، جریمه نقدی نیز بر اساس آیین نامه و چندین برابر مبلغی که به صورت خودسرانه از مسافر اخذ کرده را باید برگردانند. هرچند که گشت میدانی ناظران سازمان تاکسیرانی نیز ایجاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه