English

دبیر علمی کنگره طب فیزیکی عنوان کرد؛

کمردرد و آرتروز شایع ترین اختلال اسکلتی و عضلانی

دبیرعلمی بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، از کمردرد و آرتروز به عنوان شایع ترین اختلال اسکلتی و عضلانی نام برد.

کمردرد و آرتروز شایع ترین اختلال اسکلتی و عضلانی

به گزارش خبرگزاری موج، کامران آزما در آستانه برگزاری بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران اظهار داشت: هدف این کنگره ارائه آخرین دستاوردها، تجارب و تحقیقات صورت گرفته در حوزه طب فیزیکی و توانبخشی است.

وی با اشاره به اینکه این کنگره با مشارکت گروه‌های آموزشی طب فیزیکی سراسر کشور همچنین انجمن‌های علمی مرتبط برگزارمی‌شود، افزود: توجه بیش از بیش به این حلقه از زنجیره سلامت از سوی سیاست گذاران این حوزه و متخصصین این رشته بستگی زیادی به باور آنها در تأثیرات طب توانبخشی به نحو مطلوب بر روند سلامتی آحاد مردم دارد.

آزما ادامه داد: نتیجه گیری مطلوب و رمز موفقیت در ارائه خدمات به شیوه کارآمد و مقرون به صرفه زمانی میسر است که هم از درمان‌های مبتنی بر شواهد بهره کافی برده و هم این خدمات متمرکز بر نیازها و اهداف درمانی باشد.

وی اضافه کرد: استفاده کمتر از روش‌های درمانی منفعل به منظور مشارکت فعال بیمار در روند درمان و توانبخشی خویش همچنین بکار بردن طیف گسترده‌ای از روش‌های بررسی و ارزیابی در جهت شناسایی منبع و عامل مشکلات و ناتوانایی بیمار ما را قادر به بازگرداندن عملکرد طبیعی فرد و دستیابی به بالاترین سطح از رفاه و استقلال می‌کند.

آزما افزود: برای رسیدن به چنین هدفی باید متخصصان طب توانبخشی «با هم کارکردن» را به عنوان یک تیم چند رشته‌ای به طریق نوآورانه دنبال کرده و در این راستا بر آموزش مداوم و حرفه‌ای متخصصین و همه دست اندرکاران تیم توانبخشی، انتقال تجربه و ارائه آخرین دستاودها گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه همه انواع بیماری‌ها از مشکلات اسکلتی عضلانی و عصبی گرفته تا قلبی ریوی به صورت موقت و یا دایم عملکرد و توانایی یک فرد را کاهش داده و حتی بر میزان استقلال و نقش فرد در اجتماع تاثیر گذار است، گفت: درک این موضوع سبب شده به نقش و اهمیت طب توانبخشی که در بازگرداندن و یا جبران اختلال عملکردی فرد تأثیرگذار است، پی ببریم.

آزما ادامه داد: یکی از حیطه های اصلی طب فیزیکی و توانبخشی، بیماری ها و مشکلاتی هست که سیستم اسکلتی و عضلانی را در گیر می کند که تروماها؛ کمردرد و آرتروز در صدر این مشکلات بوده و به دلیل احتمال ایجاد دردهای مزمن و ناتوانی  هزینه‌های درمانی آن به مراتب از هزینه‌های سایر مشکلات شایع بیشتر هست.

دبیر علمی بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران خاطرنشان کرد: طب فیزیکی و توانبخشی با روش‌های درمانی متعدد و عمدتا غیر دارویی و غیر تهاجمی یا کمتر تهاجمی، همراه با اقداماتی که میزان مزمن شدن درد و ناتوانی فرد را کاهش داده در مجموع بار مالی و اجتماعی این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، ۱۱ تا ۱۳ اسفند ۹۵ در مرکز همایش های رازی با شعار «طب توانبخشی حلقه مکمل زنجیره سلامت و روش های مختلف درمان، پیشگیری از بیماری های توانبخشی»، برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه