English

در گفت و گو با موج عنوان شد

اجرای طرح اتاق امن تزریق در چهار استان کشور از سال آینده/ ستاد مبارزه با مواد مخدر مدافع اجرای این طرح است

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از از راه اندازی اتاق های تزریق امن برای معتادان به طور آزمایشی از سال آینده در چهار استان کشور خبر داد.

اجرای طرح  اتاق امن تزریق در چهار استان کشور از سال آینده/ ستاد مبارزه با مواد مخدر مدافع اجرای این طرح است

 محسن روشن پژوه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره طرح اتاق امن تزریق اظهار داشت: بررسی های لازم درباره این طرح انجام شده، به طوری که دو استان خوزستان و کرمان برای راه اندازی این اتاق اعلام آمادگی کردند و براساس برآورد های صورت گرفته  از سال آینده به صورت آزمایشی در این دو استان اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی این اتاق ها فعلا به صورت آزمایشی در حد محدود و نظارت دقیق است تا بتوانیم مستندسازی خوبی داشته باشیم، گفت: در واقع راه اندازی چنین اتاق هایی  در کشور لازم است اما باید شواهد  و نتایج را استخراج کنیم و بعد براساس آن این طرح را در کل کشور گسترش دهیم.

به گفته معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، بررسی و تحقیق درباره این طرح ادامه دارد، به طوری که در تلاشیم در سیستان و بلوچستان و تهران نیز این طرح را در سال آینده به مرحله اجرا برسانیم.

روشن پژوه ادامه داد: استفاده از این اتاق ها موجب کاهش خطرات ناشی از انتقال بیماری از طریق تزریق غیربهداشتی، جلوگیری از مرگ و میر براثر مصرف بیش از حد مواد و اتصال مصرف کنندگان مواد مخدر در معرض خطر بالا با خدمات درمان اعتیاد و دیگر خدمات اجتماعی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که ستاد مبارزه با مواد مخدر با اجرای این طرح مخالفت هایی را اعلام کرده، گفت: در گذشته اختلاف نظرهایی در اجرای این طرح وجود داشت که پس بررسی های صورت گرفته توانستیم نظر ستاد را جلب کنیم، به طوری که در حال حاضر ستاد مبارزه با مواد مخدر خود مدافع این طرح بوده و درصدد است هرچه سریعتر این اتاق ها راه اندازی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه