English

کشور چین خواهان تشکیل کنفرانس بین‌المللی صلح با محوریت فلسطین شد

وزارت امور خارجه چین خواستار تشکیل یک کنفرانس بین‌المللی صلح درباره تحولات خاورمیانه شد تا مذاکرات راهکار دو دولتی در مناقشه فلسطین را احیا نماید.

کشور چین خواهان تشکیل کنفرانس بین‌المللی صلح با محوریت فلسطین شد

به گزارش خبرگزاری موج، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در یک نشست خبری گفت: چین خواستار تشکیل هرچه سریع‌تر یک کنفرانس بین‌المللی صلح است که با تقویت اتفاق‌نظر، بررسی راهکار دو دولتی (در مناقشه فلسطین) را دوباره در دستور کار قرار دهد.

این سخنگو در ادامه گفت که از آغاز جنگ جدید غزه، پکن «شدیداً به کاهش تنش‌ها و برقراری آتش‌بس» متعهد بوده است.

او گفت: شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین اشاره کرده است که راهکار دو دولتی چاره اساسی خروج از مناقشه دیرینه فلسطین و اسرائیل است.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز مقاومت فلسطین در حالی به مقابله با تجاوزات اشغالگران ادامه داد که جنگ غزه وارد سی‌وسومین روز خود شده است. رژیم صهیونیستی با سرسختی تمام در برابر هرگونه درخواست آتش‌بس بشردوستانه مقاومت کرده و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد بر اساس تازه‌ترین آمارها، تعداد شهدای غزه به ۱۰ هزار و ۵۶۹ تن رسیده که از این میان ۴۳۲۴ تن کودک و ۲۸۲۳ تن زن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه