English

در جلسه شورای تامین مسکن مطرح شد؛

ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی سهمیه روستاهای آذربایجان‌غربی از طرح نهضت ملی مسکن

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مسائل مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان طبق برنامه افق تعیین شده، شناسایی و احصا گردد.

ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی سهمیه روستاهای آذربایجان‌غربی از طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان غربی،  محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید بانک اطلاعاتی بنیاد مسکن در خصوص اراضی واگذار شده دقیق و کامل باشد و میران واگذاری اراضی را در سامانه اطلاعاتی ثبت شود.

 وی ادامه داد: فرآیند واگذاری اراضی در روستاهای داخل و خارج حریم شهر باید مشخص و همچنین نحوه قیمت گذاری اراضی واگذاری نیز تعیین گردد.

 وی بیان کرد: باید طی یک ماه آینده اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی شناسایی و تامین گردد.

 استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید دستگاه‌های اجرایی به صورت متحد و یکپارچه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه داشته باشند تا مانعی در اجرای طرح وجود نداشته باشد.

معتمدیان افزود: دستگاه‌های خدمات رسان نیز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام داشته باشند و همچنین اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین در روستاها نیز با جدیت دنبال گردد.

وی اضافه کرد: ۲۰ روستا در سطح استان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین شناسایی شود و طرح‌هایی مختص آن روستا اجرایی شود تا زمینه اشتغال‌زایی جوانان منطقه را فراهم کند.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد است که از این میزان ۵۲ هزار واحد متعلق به مسکن روستایی است.

سید محسن حمزه‌لو افزود: با این آمار باید سالانه ۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته و تحویل متقاضیان شود.

 وی ادامه داد: اراضی مورد نیاز برای توسعه مسکن روستایی تامین شده و در حال حاضر این اراضی قابلیت بارگزاری و ساخت ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مشکلی از بابت تامین زمین در روستاها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

 حمزه‌لو افزود: در صورت شناسایی و اعلام نیاز، اراضی مورد نیاز در کوتاهترین زمان ممکن تامین و آماده اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه