English

رئیس شورای مرکزی دانشگاه های غیردولتی خبر داد

فعالیت ۳۵۸ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در کشور

رئیس شورای مرکزی دانشگاه های غیردولتی از فعالیت 358 دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در کشور خبر داد.

فعالیت 358 دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج از ارومیه، علی آهون منش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از 2 هزار و 800 واحد دانشگاهی در کشور،28.8 درصد آن متعلق به بخش خصوصی بوده و 71.2درصد به بخش دولتی تعلق دارد و از 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در کشور، 43.7 درصد در دانشگاه های غیردولتی و 56.3 درصد در دانشگاه های دولتی به تحصیل مشغولند.

وی افزود: ازبین 358 دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در کشور درحدود 16 واحد به دانشگاه غیرانتفاعی ارتقا یافته و مابقی در سطح موسسه به فعالیت ادامه می دهند.

رئیس شورای مرکزی دانشگاه های غیردولتی ادامه داد: بیش از 15 تا 20 کدرشته محل در مقاطع مختلف دانشگاهی در دانشگاه های غیرانتفاعی ارائه می شود و از 450 هزار دانشجوی دانشگاه های غیر انتفاعی نیم درصد در مقطع دکتری تحصیل می کنند و مابقی در رشته های کاردانی، کارشناسی و ارشد مشغول هستند.

آهون منش گفت: از 437 درصد دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی تنها 8.6 درصد در دانشگاههای غیرانتفاعی ادامه تحصیل می دهند.

وی تصریح کرد: کیفیت دانشگاه در دو عامل مهم مقدار سرمایه گذاری و حجم پژوهش و تحقیقات است که برای ادامه فعالیت بخش خصوصی در آموزش عالی باید دولت از طریق تسهیلات بلند مدت امکان تجهیز این مراکز را فراهم کند چرا که شهریه دانشجویان کفاف هزینه های دانشگاه غیر انتفاعی را نمی دهد.

 رئیس شورای مرکزی دانشگاه های غیردولتی اضافه کرد: دانشگاه های غیردولتی مورد توجه نیستند، دانشگاه های غیرانتفاعی یک ریال نیز از تسهیلات دولتی استفاده نمی کنند و دانشگاه های غیر انتفاعی یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی است زیرا این دانشگاه ها بدون دریافت ریالی از دولت، بارسنگینی از روی دوش دولت برداشته است.

آهون منش گفت: توده گرا شدن آموزش عالی را ازمشکلات آموزش عالی کشوراست و اقتصاد کشور پاسخگوی این تعداد فارغ التحصیل دانشگاهی برای جذب در بازار کار نیست و بخش صنعت از نبود مهارت کافی فارغ التحصیلان دانشگاهی و پایین بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها برای ورود به بخش صنعت و خدمات گله مند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه