English

معاون هماهنگی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

همه مردم آذربایجان غربی ایثارگر هستند

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: همه مردم آذربایجان غربی ایثارگر هستندزیرا کمتر خانواده ای می توان یافت که خانواده شهید، جانباز یا رزمنده نباشد.

همه مردم آذربایجان غربی ایثارگر هستند

به گزارش خبر گزاری موج از ارومیه، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان در اجلاس ایثارگران کنگره ملی بزرگداشت سرداران و 12هزار شهید آذربایجان غربی اظهار داشت: بیش از 20 هزار نفر از رزمندگان غیرتمند کشور در این منطقه به همراه 12 هزار شهید این استان به فیض شهادت نائل شده اند.

وی افزود: آذربایجان غربی یک نمونه عینی و عملی از وحدت امت اسلامی است وشعار وحدت بین اهل سنت و شیعیه را در جای جای کشور سر می دهند اما در این استان ما عملا این وحدت را در بین مردم و مسئولان شاهد هستیم.

 معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: صدها سال مردم آذربایجان غربی در کنار هم از ادیان و اقوام مختلف زندگی مسالمت آمیزی داشته اند و این وحدت در سایه نظام اسلامی حاصل شده است .

سردار پورجمشیدیان، آذربایجان را سنگر اسلام و انقلاب دانست و ادامه داد: مردم مرزبان آذربایجان غربی عامل تداوم و ثبات انقلاب اسلامی هستند و شهیدان باکری و امینی نماد آن به شمار می روند. 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: حضور رزمندگان این استان در جبهه های حق علیه باطل و مجاهدت های جوانان این خطه در لشکر 31 عاشورا که یکی از لشکرهای مطرح جبهه اسلام به شمار می رود، بی بدیل و مثال زدنی است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آذربایجان همواره سنگر اسلام و مسلمین است، افزود: همه مردم آذربایجان غربی ایثارگر هستند زیرا کمتر خانواده ای می توان یافت که خانواده شهید، جانباز یا رزمنده نباشد.

سردار پورجمشیدیان گفت: یک نمونه عینی از وحدت میان شیعه و سنی از این خطه، دفاع نیروهای شیعه و سنی در کنار هم در عملیاتی است که در همین اواخر 80 هزار شیعه را که در محاصره ی نیروهای داعش بودند، آزاد کردند و در آن صحنه حماسه آفریدند و این نمونه عینی مجاهدت در راه خداست.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ویژگی مشترک همه ایثاگران این است که همه خود را بدهکار انقلاب می دانند و تنها مطالبه شان فداکاری و جانفشانی در راه اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ایثارگری باید در مقابله با دشمنان در تمامی جبهه ها حاضر و ناظر باشند، گفت: تکلیف ایثارگری محدود به زمان و مکان و سن و سال نیست و این مسیر همچنان ادامه دارد. 

سردار پور جمشدیان بیان کرد: در دوران دفاع مقدس و ثبت آثار دفاع مقدس و فرهنگ انقلاب بزرگترین نقش را ایثارگران بسیجی، ارتشی، خانواده شهدا و پاسداران ایفا کردند زیرا با تمام هستی خود وارد عرصه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و رئیس هیئت امنای کنگره 12 هزار شهید آذرابیجان غربی نیز در این اجلاس گفت: خداوند در قرآن از سه نوع ایثار شامل ' ایثار به معنی از خودگذشتگی و دیگران را بر خود ترجیح دادن'، 'ایثار به معنی ترجیح آخرت بر دنیا' و ' ایثار به معنی ' برگزیده شدن توسط خداوند' سخن گفته است.

وی اظهار کرد: اگر در زمان خلافت امیرالمومنین (ع) جوانان مومن و رزمندگان ایرانی بودند، امیرالمومنین (ع) مظلوم نبود و حکومت جهانی تشکیل می داد.

علی پیام، مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران نیز در اجلاس ایثارگران کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان با اشاره به جانفشانی ها و فداکاری های شهدا و ایثارگران استان گفت: هزاران جوان انقلابی از خطه آذربایجان سینه سپر کردند تا نهال انقلاب از بلایا در امان بماند. 

وی با بیان بخشی از سخنان امام راحل(ره) افزود: آذربایجان دژ مستحکم انقلاب است و این نقش در هشت سال دفاع مقدس و در مبارزه با ضدانقلاب و استکبار و فتنه جویی های صدام حسین نمایان شد.

پیام بیان کرد: امنیت و آسایش امروز مرهون خون شهداست و به برکت وجود مرزبانان غیور امروز در این مرزها امنیت برقرار است.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران اضافه کرد: پیگیر مشکلات ایثارگران در بخش های درمان، اشتغال، مناسب سازی معابر شهری و نظارت بر عملکرد دستگاه های دولتی در این حوزه هستیم.

گفتنی است اجلاس ایثارگران کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی با حضور بیش از یکهزار و 500 نفر از ایثارگران استان برگزار شد؛ در این اجلاس ایثارگرانی از سایر استانها نیز حضور داشتند.

کنگره ملی سرداران و 12 هزار شهید آذربایجان غربی روز 12 آذرماه در ارومیه برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه