English

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

زنجیره های یکپارچه تولید تامین کننده بیش از ۳۰ درصد تولید گوشت سفید مرغی

آذربایجان غربی با داشتن 5 زنجیره کامل یکپارچه تولید گوشت مرغ، جزو استانهای مطرح و شاخص در صنعت طیور در کشور است.

زنجیره های یکپارچه تولید تامین کننده بیش از 30 درصد تولید گوشت سفید مرغی

به گزارش خبرگزاری موج، رضا یوسف رضایی گفت: این زنجیره ها بیش از 30 درصد تولید گوشت استان را بر عهده داشته و صادرات تخم مرغ نطفه دار، جوجه یکروزه گوشتی، مرغ زنده و یخ رده توسط این زنجیره ها صورت می گیرد.

وی افزود: در 4 ماهه نخست سال جاری تمامی 9 واحد مرغداری دریافت کننده پروانه بهره برداری با ظرفیت 272 هزار به صورت تمام اتوماتیک، به تجهیزات بهینه سازی مصرف انرژی مجهز شده اند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در آذربایجان غربی سالانه حدود 80 هزار تن گوشت مرغ و 90 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی تولید می شود که این میزان تولید در اثر فعالیت 723 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 14 میلیون و 893 هزار و 130 قطعه و 68 واحد مرغداری مادر گوشتی به ظرفیت 2 میلیون و 59 هزار و 832 قطعه حاصل می شود.

یوسف رضایی با اشاره به عملکرد مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی در اذربایجان غربی تصریح کرد: این واحد در 4 ماهه نخست سال جاری  43 هزار عدد تخم مرغ خوراکی و 2 هزار و 500 قطعه مرغ و خروس بومی توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از 6 مرکز استان کشور است که مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی دارد، افزود: این مرکز که در شمالغرب کشور منحصر به فرد است، در نسل بیستم فعالیت قرار دارد و حدود 40 درصد تخم مرغ و 10 درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان را تولید می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه