English

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی:

تامین۹۰ درصدی گوشت کشور از محصولات داخلی

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تامین ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور به صورت داخلی و تن‌ها ۱۰ درصد از ناحیه واردات است.

تامین90 درصدی گوشت کشور از محصولات داخلی

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا ملاصالحی گفت: از این میزان تولید ۵۳ درصد مربوط به گوشت گاو و ۴۷ درصد دیگر متعلق به گوشت گوسفند و بز است.
وی میزان تولید گوشت گاومیش و شتر را در کشور بسیار ناچیز توصیف کرد و اظهار داشت: حجم عمده گوشت تولیدی حال حاضر دام سنگین در کشور مربوط به گاو بومی و صنعتی است.
رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تامین ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور به صورت داخلی و تن‌ها ۱۰ درصد از ناحیه واردات است.
وی افزود: سالانه2.5 میلیون تن شیر خام در کشور تولید می‌شود که ۹۴ درصد مربوط به گاو است.
ملاصالحی با اعلام اینکه در حال حاضر جمعیت گاو در کشور هشت میلیون راس بر آورد می‌شود، اظهار داشت: اولویت اصلی پرورش گاو در کشور تولید شیر و در مرتبه دوم گوشت است.
وی همچنین با اشاره به پیش بینی11.5 میلیون تنی شیر خام در کشور طی برنامه ششم توسعه گفت: توسعه واحدهای گاو شیری یا ارتقای سرانه تولید شیر جهت دستیابی به این هدف بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: جدا از این در طول برنامه ششم توسعه تولید گوشت قرمز از رقم فعلی ۸۳۰ هزار تن باید به یک میلیون تن در سال افزایش پیدا کند.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهارداشت: تامین این میزان گوشت قرمز در طول برنامه مورد نظر بیشتر متمرکز بر دام سبک است تا سنگین.
ملاصالحی با تصریح اینکه در حال حاضر افزون بر ۴۰۰ هزار تن تولید گوشت قرمز در ایران مربوط به دام سنگین است، یادآور شد: افزایشی که برای تولید گوشت از دام سنگین در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، قابل توجه نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه