سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • پزشکیان شب عاشورا در حرم امام سخنرانی می‌کند
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد

چهارمین جشنواره انگور ارومیه با هدف معرفی ظرفیتهای کشاورزی و صنایع تبدیلی آن برگزار می‌شود.

شهردار ارومیه گفت: امسال چهارمین جشنواره انگور ارومیه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با هدف معرفی ظرفیتهای کشاورزی و صنایع تبدیلی آن برگزار می‌شود.

KsBNe4h875jQ
به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان غربی، محمد حضرت پور، با تشریح چگونگی برگزاری چهارمین جشنواره انگور اظهار  داشت: این جشنواره فرصتی برای بیان مشکلات باغدارانی است که سالها در سایه حضور دلال‌ها نتوانسته‌اند به بیان دردهای خود  بپردازند و چه بسیار افرادی که در غفلت مسئولان باغات خود را فروخته و به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند. وی افزود: در سالی قرار داریم که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصادمقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده است و از این رو ملزم به حرکت در راستای سیاستها و اهداف اقتصاد مقاومتی هستیم و نمود آن را در چهارمین جشنواره انگور خواهیم دید. شهردار ارومیه گفت: توسعه کشاورزی و ایجاد فرصتی برای معرفی تولیدات و همچنین صادرات آن یکی از اساسی‌ترین راهکارها برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و خواهیم کوشید که با معرفی انگور این محصول پربرکت به تاجران و سرمایه گذاران زمینه صادرات هرچه بیشتر و همچنین سرمایه گذاری در راستای صنایع تبدیلی را فراهم سازیم. حضرت پور تصریح کرد: قطعاً حضور سرمایه گذاران را شاهد خواهیم بود و امیدواریم با همکاری مسئولان بتوانیم آنها ملزم به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه کنیم تا باشد در توان خود کمکی برای بهبود معیشت جوانان کرده و گامی کوچک برداشته باشیم. وی ارومیه و آذربایجان غربی را یکی از قطب‌های مهم محصول انگور برشمرد و خاطرنشان کرد: از این رو می‌طلبد که توجه بیشتری به این منطقه و محصولات تولیدی آن شود و چهارمین جشنواره انگور این ظرفیت را دارد تا شهر و استانمان را در دایره توجه افکار عمومی و رسانه‌ها قرار دهد. حضرت‌پور با بیان اینکه در سایر نقاط کشور هم جشنواره‌های مشابهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شاهد آن هستیم که در دیگر مناطق همدلی و اتحادی ارزنده در راستای مطرح شدن شهر و یا منطقه مورد نظر وجود دارد که تنها و تنها در راستای منفعت رسانی به اهالی، مطرح کردن منطقه، داشتن برند خاص در سطح کشور و حتی بین المللی و جذب سرمایه گذار است و امید آن داریم که در ارومیه نیز شاهد آن باشیم و به دور از انتقادات احتمالی که مطرح می‌شود و باید نیز مطرح شود، ما ملزم به در نظر گرفتن منافع شهر ارومیه هستیم. وی تأکید کرد: این جشنواره گرچه در ارومیه برگزار می‌شود اما فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدات کشورمان درباره این محصول در کشورهای منطقه می‌تواند باشد به ویژه اینکه آذربایجان غربی در همسایگی سه کشور و مجاورت پنج کشور قرار دارد و توانایی تبدیل شدن به پایانه صادراتی انگور کشور را داراست. حضرت پور ایجاد پایانه صادراتی کشور برای محصولات مختلف انگور در آذربایجان غربی گفت: ارومیه و آذربایجان غربی این ظرفیت و توانمندی را دارد و می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و همچنین بسته بندی گامی مهم در این راستا برای ایجاد ارزش افزوده و همچنین ارزآوری ونیز کمک به اقتصاد داخلی کرد چون علاوه بر هم مرز بودن و مجاورت با چندین کشور دروازه ورود اروپاست و این ظرفیت در هیچ یک از مناطق کشور وجود ندارد. وی با دعوت از رسانه‌ها برای پوشش اخبار این جشنواره و برنامه‌های ویژه برگزار شده در آن اظهار کرد: با تمام احترامی که به اصحاب رسانه داشته و بدون آنها اقدامات خود و مجموعه شهرداری را ناقص میدانم اما سال گذشته برخی رسانه‌ها به جای پوشش تمامی ابعاد جشنواره به  پوشش برخی حواشی آن نیز پرداختند که در واقع یک صدم جشنواره عظیم انگور نیز نبود. شهردار ارومیه با اشاره به اینکه انگور در فرهنگ آذربایجان از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: از این رو بدون ایجاد زمینه‌ای برای معرفی فرهنگ و فولکلور آذربایجان این جشنواره کاری بیهوده به نظر می‌رسد و باید در کنار اقداماتی از قبیل معرفی، بازاریابی، جذب سرمایه گذار و بیان مشکلات باغداران حتماً اقدامات فرهنگی و برنامه‌های فولکلوریک که ریشه‌ای چندین صدساله و حتی هزاران ساله در این دیار دارد را نیز فراموش نکرد و به مطالبات مردم ارومیه در این راستا نیز پاسخ داد. به گفته وی چهارمین جشنواره انگور ارومیه از ۲۳ الی ۳۱ شهریور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می‌شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر