سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران

جشنواره انگور فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی های استان است

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور ارومیه گفت: جشنواره انگور فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی های آذربایجان غربی در زمینه های مختلف به ویژه توسعه صنعت گردشگری است.

FNUbGtqonac3

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر رکاب با بیان اینکه چهارمین جشنواره انگور از ۲۳ الی ۳۰ شهریور همزمان با برداشت این محصول در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می شود، اظهار کرد: وجود پیشینه تاریخی به همراه رتبه برتر آذربایجان غربی در زمینه تولید این محصول مهم به همراه مراحل برداشت و استحصال فرآورده های متنوع از انگور موجب شد تا چهارمین جشنواره انگور با موضوع اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار شود. وی نشان دادن نقش انگور در اقتصاد، کشاورزی، گردشگری، صنعت و کارآفرینی، ارائه طرح ها ی توجیهی فنی و اقتصادی کشت صنعتی انگور، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جهت توسعه صنعت انگور و جذب گردشگر، حفظ و نشان دادن آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی و شناساندن انواع گونه های انگور را از اهداف شاخص جشنوار انگور عنوان کرد. مدیر روابط عمومی شهرداری ارومیه جشنواره انگور را در توسعه شهر ارومیه و استان در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری صنایع تبدیلی کشاورزی مهم عنوان کرد و گفت: جشنواره انگور و جشنواره های مشابه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی های استان در زمینه های مختلف است. رکاب در ادامه با اشاره به حضور سرمایه گذاران، گردشگران و مقامات شهری کشورهای همجوار استان آذربایجان غربی تاکید کرد: در چهارمین جشنواره انگور در جهت معرفی توانمندی های شهر ارومیه به منظور توسعه آن شاهد حضور میهمانان خارجی در طول جشنواره خواهیم بود. وی با اشاره به انعکاس رسانه ای چهارمین جشنواره انگور در رسانه های محلی، ملی و بین المللی بیان کرد: در چهارمین جشنواره انگور از ظرفیت شبکه جهانی جام جم، مستند و تهران برای انعکاس اخبار جشنواره در سطح فرا ملی بهره خواهیم برد. رکاب افزود: همچنین از تمامی ظرفیت های مطبوعات استان و کشور در جهت پوشش اخبار جشنواره استفاده می شود. وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای معرفی صنایع دستی استان و کشور در محل جشنواره فراهم شده است، اظهار داشت: بیش از ۸۰ غرفه صنایع دستی در محل جشنواره حضور خواهند داشت و همچنین در طول جشنواره انگور، سومین جشنواره ملی صنایع دستی کشورنیز برگزار می شود. رکاب با اعلام اینکه در چهارمین جشنواره انگور برای معرفی انگور و مشتقات آن برنامه‌هایی از قبیل تهیه شیره انگور، کشمش، سبزه، سرکه، «پولوش و میلاخ» نمایش داده می‌شود، اظهار کرد: توزیع کتابچه های معرفی ارقام انگورارومیه، توزیع کتابچه نحوه کاشت و برداشت انگور، توزیع بروشورهای «انگور یک میوه بهشتی» و آشنایی شهروندان با خواص درمانی آن از جمله برنامه ها در راستای معرفی انگور است. وی از عرضه میوه و مشتقات انگور با تخفیف ویژه در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: تورهای ارومیه‌گردی و استان‌گردی به صورت صد درصد رایگان و به ویژه تور های بازدید از باغات نمونه شهر ارومیه و همچنین نحوه باغداری و آشنایی با درخت انگور از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره است. رکاب معرفی غذا های سنتی ارومیه بر گرفته شده از انگور، مسابقه پرواز بادبادک ها، مسابقه جملات زیبا با انگور و شعر انگور، جشنواره عکس انگور، مسابقه عکس سلفی، برنامه هایی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ شهروندی، حجاب و عفاف و برنامه های بازیافت زباله و اجرای بازی های محلی را از جمله برنامه ها در طول جشنواره عنوان کرد. مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور با اشاره به ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محل جشنواره بیان کرد: در طول برگزاری این جشنواره شاهد اجرای برنامه ی متنوع شاد و تفریحی با حضور هنرمندان و خوانندگان نامی کشور و استان خواهیم بود. وی با پیش بینی اینکه امسال جشنواه با استقبال گسترده تری نسبت به سال گذشته برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد: امسال با برگزاری چهارمین جشنواه انگور گامهای اساسی را در راستای معرفی ظرفیت های ارومیه، برند سازی انگور، مطرح کردن ارومیه به عنوان باغ شهر کشور و همچنین توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال خواهیم برداشت. مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب برای شهروندان برای رفت و آمد به محل برگزاری جشنواره در دهکده ساحلی چی چست دایر می شود، اظهار کرد: تمامی اتوبوس ها به صورت رایگان در میدان انقلاب شهر ارومیه برای جابه جایی شهروندان و گردشگران مستقر خواهند شد و همچنین پارکینگ هایی در محوطه تعبیه شده است.

وی از تمام شهروندان درخواست کرد برای هر چه بهتر برگزار شدن چهارمین جشنواره انگور نظرات و پیشنهادات خود را با دبیرخانه چهارمین جشنواره انگور و اقع در میدان انقلاب - روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه و یا شماره تماس ۳۳۴۳۱۲۰۸ در میان بگذارند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر