به گزارش خبرگزاری موج استان آذربایجان غربی، ایرج ثقفی در آیین تجلیل از مدیران و کارکنان نمونه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان تکاب ضمن گرامیداشت هفته دولت افزود: انتقادهایی که از دولت تدبیر و امید صورت می گیرد، اغلب مخرب است و گاهی این گونه تصور می شود که عده ای آب به آسیاب دشمن می ریزند.

وی بیان کرد: گاهی اوقات انتقادها از دولت تا جایی پیش می رود که وقتی تریبون به دست دشمنان نظام می افتد، همین انتقاد کنندگان سکوت می کنند.

ثقفی اظهار کرد: دولت یازدهم با سعه صدر پذیرای انتقادات است اما انتقادها باید موجب رفع مشکلات شده و به اتحاد بیشتر بین مردم و مسئولان منجر شود.

وی ادامه داد: اقدامات رو به رشد دولت تدبیر و امید ثبات نسبی و ترمیم وضعیت مدیریتی در کشور را به دنبال داشته است، این در حالی است که کشور در بسیاری از زمینه ها در آغاز استقرار دولت یازدهم وضعیت مناسبی نداشت.

فرماندار تکاب با تشریح وضعیت عمرانی این شهرستان گفت: آسفالت ریزی راه های روستایی، تکمیل جاده های بین شهری، احداثسیلوی ۳۰ هزار تنی، راه اندازی نخستین واحد صنعتی سنگبری در کنار معادن سنگ، توسعه آبیاری مدرن و تحت فشار در اراضی کشاورزی و اجرای طرح هادی در روستاهای محروم از مهمترین اقدامات دولت یازدهم با وجود مشکلات فراوان در شهرستان تکاب است.

ثقفی با بیان اینکه تکاب در بسیاری از شاخص های توسعه روستایی در رتبه های بالای استانی قرار دارد، افزود: شهرستان تکاب تنها در شاخص مربوط به گازرسانی به روستاها وضعیت مناسبی ندارد که در همین راستا از اواخر سال جاری عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۸ روستای شهرستان تکاب نیز آغاز شد.

وی اضافه کرد: تکاب از لحاظ اجرای طرح هادی در روستاها رتبه نخست آذربایجان غربی را دارد و هم اینک نیز در ۳۸ روستای این شهرستان طرح هادی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید و ایجاد اشتغال از مهمترین نیازهای شهرستان تکاب است، ادامه داد: در افق سند چشم انداز ۲۰ ساله و باتوجه به هدف گذاری های سند توسعه شهرستان و قابلیت ها و ظرفیت های موجود، تکاب به یک شهر صنعتی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

ثقفی با تاکید بر اینکه مسئولان و روسای ادارات فضای شهر را برای سرمایه گذاری های توسعه ای در تکاب آماده کنند، بیان کرد: یک کارخانه سنگبری در تکاب در چند روز آینده به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی دو واحد دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های تکاب در بخش صنعت و معدن گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال ۱۳۹۶ شهرستان تکاب صاحب پنج واحد صنعتی فرآوری سنگ در کنار معادن خواهد شد که موجب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در این شهرستان می شود.

فرماندار تکاب اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی ضمن ایجاد زمینه ها و فضاهای مناسب برای حضور سرمایه گذاران در تکاب، با تعامل، همگرایی و اقدامات فرابخشی از برخوردهای سلیقه ای و تداخل کاری و بخشی نگری بپرهیزند.

ثقفی اضافه کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات تکاب مربوط به جاده میاندوآب شاهیندژ تکاب است که وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به استان آذربایجان غربی دستور رسیدگی به موانع تکمیل این پروژه عمرانی را صادر کرد.

وی گفت: در چند سال گذشته بدهی های سنگین مربوط به پیمانکاران این پروژه پرداخت شده و با تمهیداتی که اتخاذ شده اعتبارات جدیدی برای تکمیل این جاده جذب خواهد شد.