English

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

۱۰ درصد زباله‌های آذربایجان‌شرقی پلاستیک است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اعلام اینکه روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ تن انواع زباله و پسماند در این استان تولید می شود، گفت: ۱۰ درصد از مجموع این میزان پسماند را زباله های پلاستیکی تشکیل می دهد.

۱۰ درصد زباله‌های آذربایجان‌شرقی پلاستیک است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، شهنام اشتری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی زمین پاک، اظهار کرد: سوم اردیبهشت ماه برابر با ۲۲ آوریل به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است که در کشور ما هفته ای به همین عنوان از سوم تا ۹ اردیبهشت گرامی داشته می شود و شعار جهانی امسال "سیاره زمین در مقابل پلاستیک" و در ایران نیز شعاری با مضمون " مشارکت مردم در برابر پلاستیک و نجات زمین" انتخاب شده است.

وی با اشاره به اهمیت زدودن محیط زیست از زباله های پلاستیکی، افزود: در سال های اخیر و بنا به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا و نیز ارزان قیمت بودن آن استفاده عموم از این نوع لوازم بسیار بیشتر شده است که به همان میزان تولید زباله های پلاستیکی نیز رو به تزاید است.

اشتری تولید انواع زباله از جنس پلاستیک را به لحاظ بهداشتی بسیار مضر دانست و یادآور شد: باید با فرهنگ سازی و اجرای طرح های مختلف اجتماعی و فرهنگی نسبت به آگاه سازی عموم از آفات استفاده از پلاستیک که در محیط زیست به سختی تجزیه می شود، اقدام شود که بر این اساس رسانه های گروهی نقش بسیار محوری و تعیین کننده دارند.

وی آثار منفی زیست محیطی ناشی از پخش و توزیع انواع پسماندهای پلاستیکی را بسیار شدید دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه مربوط به انباشت زباله ها به خصوص در بخش پلاستیکی در جوار جاده ها و بیرون از شهرها می باشد که بر این اساس قانون جامع پسماندها وظایف و ماموریت های ویژه ای را به نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی تکلیف کرده است.

اشتری یادآور شد: طبق همین قانون، بخشداری های سراسر کشور وظیفه دارند در محدوده خارج از حوزه استحفاظی شهرها و جاده های برون شهری، نسبت به جمع آوری و امحای انواع زباله ها و به خصوص پسماندهای پلاستیکی وارد عمل شده و اقدامات لازم و کافی را به انجام برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه