English

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

تشکل های مردمی نقش محوری در حفاظت از محیط زیست دارند

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تشکل های مردم نهاد به دلیل تاثیرگذاری عمیق بر جوامع محلی، نقش مهم و محوری در حفاظت از محیط زیست دارند.

تشکل های مردمی نقش محوری در حفاظت از محیط زیست دارند
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، شهنام اشتری روز یکشنبه در جمع دبیران سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان، مطالبه گری آگاهانه سمن ها را به نفع محیط زیست دانست و افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست ارتقای دانش و جایگاه فعالان و دوستداران محیط زیست است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی زمین پاک مصادف با ۲۲ آوریل، شعار امسال این روز را "مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" اعلام و اظهار کرد: ما هر گونه انتقادات را نقطه قوت خود در نظر گرفته و هیچ گاه در برابر این مواضع درست و اصولی موضع گیری نمی کنیم.

اشتری با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در مسیر حمایت از تشکل های مردمی حرکت می کند، ادامه داد: بر همین اساس برای توسعه و صدور مجوز فعالیت برای سمن ها، ما در کنار آنها هستیم و دنبال جلسات صوری برای ارائه عملکرد نبوده ایم و به همین منظور تمامی نشست ها در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف رفع مشکلات برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اهداف محیط زیست با پیشنهادات و انتقادات تشکل های مردم نهاد به ثمر خواهد نشست و دفاع آگاهانه سمن ها از محیط زیست قوت قلب همکاران ما و به نفع محیط زیست خواهد بود.

اشتری مشارکت مردم با فرهنگ سازی به خصوص در مناسبت های محیط زیستی همچون زمین پاک را تاثیر گذار دانست و یادآور شد: انتظار داریم سمن ها موضوع اصلی بحث تفکیک زباله از مبداء را از نهادها و ارگان های متولی پیگیر شوند و ما هم از شهرداری ها مطالبه گر این مسئله هستیم.

دبیر تشکل یاشیل میشو شهرستان شبستر نیز در این دیدار با تاکید بر نتایج مثبت فعالیت های غیرانتفاعی و خودجوش تشکل های آذربایجان شرقی، بر تداوم و تقویت این نوع فعالیت ها تاکید کرد.

عباس عادلی نیا حرکت و فعالیت های آگاهانه در مسیر توسعه پایدار و افزایش وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و همچنین اجرای طرح احیای مارال در پناهگاه حیات وحش میشو در شبستر را خواستار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه