English

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مشارکت مردمی در درختکاری نشانه توجه به محیط زیست است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشارکت مردمی در زمینه درختکاری نشانه توجه عموم مردم به موضوع محیط زیست و هوای پاک است، بر تامین نهال های مورد نیاز تاکید کرد.

 مشارکت مردمی در درختکاری نشانه توجه به محیط زیست است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، آیت الله سیدمحمد علی آل هاشم روز سه شنبه به ‌مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی پس از کاشت یک اصله نهال در محوطه مصلای امام خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در همه مناطق استان اقدام به درختکاری کرده که این اقدام از این جهت که توسط مشارکت های مردمی انجام و از اعتبارات دولتی استفاده نشده مهم است.

وی ادامه داد: برای درختکاری روایت های مختلف هست که می توان به روایت «هر کس درخت بکارد و از سایه و میوه آن استفاده کند پاداش دارد» اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در اسلام به درختکاری خیلی سفارش شده است، گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

آل هاشم تاکید کرد: همان طور که به کاشت درخت اهمیت می‌دهیم، باید در نگهداری آن نیز دقت کنیم و سازمان‌های ذیربط مانع از خشک شدن و قطع درختان شوند.

وی با تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: از همه دست اندرکاران و همچنین شهرداری تبریز که در مناطق مختلف از جمله تفرجگاه عینالی اقدام به درختکاری کرده تشکر می کنم.

وی ابراز امیدواری کرد تا درختی که امروز کاشته شد روزی به بار بنشیند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه