English

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان خبرداد؛

اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اراضی استان اصفهان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در ۶ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان خبرداد.

اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اراضی استان اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، ابوطالب امینی در آئین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: سهم استان اصفهان در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت تولید ۲۵ میلیون نهال و درخت در طول چهار سال است که امسال بالغ بر چهار میلیون اصله آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه امسال شعار هفته منابع طبیعی "منابع طبیعی با مشارکت مردم و برای مردم" است، افزود: اگر مشارکت مردم وجود نداشته باشد بی تردید طرحی به سرانجام نخواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: در استان اصفهان به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری  پنج پروژه آبخیزداری با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های اصفهان، خوانسار، سمیرم، فریدونشهر و کاشان افتتاح می شود.

امینی با بیان اینکه حفظ، احیا، و بهره برداری منابع طبیعی از وظایف قانونی سازمان منابع طبیعی است، اظهار داشت: ۳۰ درصد از مساحت ۱۰ میلیون هکتاری استان اصفهان، اراضی بیابانی می باشد که  در این راستا باید مطالعات و مدیریت ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره باینکه وسیع‌ترین و اساسی‌ترین بخش منابع طبیعی مراتع هستند، افزود: مدیریت مراتع با حفظ منابع آب و خاک مرتبط است و تحت تأثیر چرای دام قرار می‌گیرند که باید مدیریت به موقع انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: مقدار دام مجاز استان اصفهان ۱.۳ میلیون رأس است که درحال حاضر شمار دام موجود ۲.۲ میلیون رأس و به بیان دیگر ظرفیت دام در مراتع ما یک میلیون رأس اضافه‌تر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۵ درصد مراتع خوب ما فقیر هستند، بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی شهرستان های گلپایگان و شهرضا در دهه ۹۰ جزو مناطق بیابانی شدند در حالیکه در مطالعاتی که دهه ۸۰ صورت گرفته بوداین دو شهرستان جزو مناطق بیابانی استان نبودند.

امینی در ارتباط با  وسعت اراضی جنگلی گفت: در استان اصفهان ۵۱۱ هزار جنکل داریم که ۶۵ هزار هکتار جنگل‌های طبیعی ما در غرب و جنوب استان اصفهان می باشد.

وی ادامه داد:در استان اصفهان ۳۰۰ گونه گیاهی و دارویی داریم که از ۴۵ گونه آن بهره برداری می‌کنیم و اشتغالزایی خوبی برای افراد ایجاد شده است.

 این مقام مسئول گفت : امسال استان اصفهان در طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال که ازطرح های اصلی دولت بوده است طی یک سال گذشته ۲.۵ میلیون اصله نهال تولید کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بیان کرد: تاکنون ۶ هزار هکتار با همکاری بخش خصوصی به صورت بذر کاری و نهال کاری طرح کاشت یک میلیارد نهال را دراستان اجرا کردیم.

گفتنی است؛در پایان این مراسم به مناسبت روز درختکاری در محوطه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یک نهال کاشته شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه