English

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌ شرقی:

اخلالگر بازار مسکن در تبریز دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌ شرقی از دستگیری فردی که در پوشش بنگاه معاملاتی املاک اقدام به اخلال در بازار مسکن و کلاهبرداری به میزان ۲ هزار میلیارد تومان کرده بود، خبر داد.

اخلالگر بازار مسکن در تبریز دستگیر شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، بابک محبوب علیلو امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول شکایت از سوی برخی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی اقدام به اخذ حق کمیسیون اضافی از آنان و نیز فروش املاک با سند جعلی کرده است، نظر به حساسیّت موضوع رسیدگی به یکی از شعب بازپرسی ارجاع و در جریان تحقیقات مشخص شد این فرد در پوشش بنگاه معاملاتی املاک و با اقدامات فریبنده مبادرت به کلاهبرداری از طریق فریب به داشتن اموال و اختیارات واهی به میزان ۲ هزار میلیارد ریال کرده است.

وی افزود: متهم همچنین به پولشویی از طریق انتقال اموال به منظور پنهان کردن منشأ مجرمانه با انجام معاملات مشکوک به نحوی که مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب جرم نشود، تفهیم اتهام و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان تبریز معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم توجه و بررسی تمامی جوانب موضوع معاملات از سوی شهروندان تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور، مشاورین املاک بدون اخذ پروانه کسب، مجاز به فعالیت نیستند که این اصل باید مورد توجه تمام شهروندان قرار گیرد و شهروندان نیز در معاملات خود باید مالکیت فروشنده و انتقال دهنده را مورد بررسی قرار دهند تا از مشکلات احتمالی در خصوص تسلیم اموال معامله شده پیشگیری کنند.

وی با اشاره به برخی تخلفات و اقدامات غیرقانونی از سوی برخی بنگاه‌داران و نارضایتی مردم از اقدامات آنان اظهار داشت: دستگاه قضایی با اقدامات خلاف قانون و تخلفات مشاورین املاک که موجب تضییع حقوق و مردم و افزایش پرونده‌های محاکم می‌شود برخورد خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه